Gå til innhold

skriver alle "ønskebrev" til føden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

ser det er noen innlegg om dette dann og vann. er dette noe alle gjør? hva skriver man såfall i et slikt brev.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke alle gjør det men jeg gjorde det med min nr 1 og skal også nå gjøre det med min nr 2 , synes det er praktisk får da slipper jeg evt samboeren min å huske på alt under en fødsel får man har da nok å tenke på i en slik stund :)

Skrevet

takk for svar. hva skrev/skriver du i det brevet?

Skrevet

Eg skal skrive eit "huskebrev" til sambuaren min tenkte eg:-)

-At eg ikkje ønskar epidural om JM meinar at eg kan greie det uten

- eg har hatt sakupunktur og ønsker å prøve akupunktur som smertelindring

- at eg ønsker tett oppfølging med amming etterpå (gruar meg til amming..)

Så kan han formidla det til jm om ho spør, ev. vise det til ho:-)

Så kan eg jo alltids legge til personlege ting til sambo som -husk matpakke, kamera o.l.

(nå skal det vera sagt at eg er førstegongs, så eg har ikkje peiling på om det vil fungera)

Skrevet

gjorde det ikke med førstemann, men skal gjøre det nå. Men det er fordi jeg har litt tanker om hva jeg vil skal være anderledes denne gangen.

Skrevet

Jeg gjorde ikke første gangen - viste jammen ikke hva jeg skulle skrive - hadde jo aldri vært gjennom en fødsel før og følte ikke jeg kunne ta stilling til noe - og uansett, så er du jo fremdeles i stand til å snakke og være rimelig klar gjennom en fødsel også. Jeg kommer ikke til å gjøre det denne gangen heller - jeg vet jo at det er umulig å forutse hvordan fødselen kommer til å gå og hva jeg da evt. måtte ønske. Desuten er jeg tryg på at jeg nok skal greie å si fra underveis.

Skrevet

Jeg har ikke tenkt å skrive ønskebrev. Det eneste jeg har vet jeg vil er at jeg ønsker bad som smertelindring og dette må da min mann kunne huske. Jeg skal skrive en liste over ting jeg skal pakke med meg eneste.

Skrevet

Jeg har heller ikke tenkt å skrive ønskebrev. Tar det som det kommer :-)

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt dette. Hvorfor skal man skrive brev? Man kan vel fortsatt snakke, selv om man er midt i en fødsel?

Skrevet

NEI, det er ikke alltid man kan snakke (særlig ikke fornuftig) under en fødsel. Du har kanskje ikke født før? Smertene tar noen ganger overhånd.

Jeg hadde ikke brev med på de to første fødslene mine, men denne gangen skal jeg det, for nå vet jeg nøyaktig hva jeg vil skal skje( med smertelindring og fødestilling osv.)

Skrevet

Nei,hva skal man med et sånt brev? Man kan jo ikke forutse hvordan en fødsel blir da...gjorde ikke det med første og skal ikke gjøre det nå...

Skrevet

Enkelte er ikke så flinke til å si ifra, og da kan det være fint med et brev. Jeg kan ikke si at jeg hadde behov for et slikt brev under min første fødsel. Tror dessuten at jeg skal få samboer til å huske hvis det er noe spess...

Mulig det kan være lurt å skrive et notat om hvordan forrige fødsel gikk, slik at de vet hva som skjedde da. Tja, det var kanskje lurt ;o)

Det skal jeg gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...