Lektor Doppler med tillegg Skrevet 24. november 2007 #1 Skrevet 24. november 2007 Er de fra Afrika alle sammen? *blond*
Gjest Skrevet 24. november 2007 #2 Skrevet 24. november 2007 Det var enten det eller Dumbo, men det ville innebære en selvinnsikt som var tung å bære.
Super-Langbein Skrevet 24. november 2007 #3 Skrevet 24. november 2007 Og når de er ekstra store kalles de for Jumbosambo. Fås ekstra billig på Smartclub; det er voksenversonen av Ken.
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 24. november 2007 #4 Skrevet 24. november 2007 I sambo m1 (fra sp) avkom av en indianer og en svart person (ofte brukt neds) II sam|bo el. ~bu a3 (av sam-) om planter: som har hann- og hunnblomster på samme plante Det er nok det siste de mener...
Dronningen! Skrevet 24. november 2007 #5 Skrevet 24. november 2007 Og de som savner/ har et altfor nært forhold til mamman sin heter Mambosambo!
Gjest Skrevet 24. november 2007 #6 Skrevet 24. november 2007 Aha, det var der det lå - tvekjønning og fellesstilk!
Gjest Skrevet 24. november 2007 #7 Skrevet 24. november 2007 Personlig foretrekker jeg gubben.....og i dag jævla gubbeskinn.
Northernlights Skrevet 24. november 2007 #8 Skrevet 24. november 2007 Bare oss gamlinger som forbinder Sambo med Vesle Jumbo og Amandus dukkemann. I dag er det jo en forbudt tekst,så hvordan kan de yngste vite hva vi gamle tenker? De er unnskyldt,synes jeg =o)
Gjest Skrevet 24. november 2007 #9 Skrevet 24. november 2007 Ja, jeg har tenkt på den der - men hva med Knutsen og Ludvigsen, mer spesifikt Ludvigsens negerbass?
Northernlights Skrevet 24. november 2007 #10 Skrevet 24. november 2007 Og Pippi`s negerkongepappa... Borte vekke hele gjengen :-/
Anonym bruker Skrevet 24. november 2007 #11 Skrevet 24. november 2007 For meg er sambo en liten negergutt, så derfor bruker jeg aldri det ordet om samboeren min.
Gjest Skrevet 24. november 2007 #12 Skrevet 24. november 2007 Het ikke sånn brunegreie... sukkerkulør, ja, het ikke det Sambo før? I de små svarte plastflaskene med gul tut? Og negerboller er borte, men Black Boy krydder består.
Super-Langbein Skrevet 24. november 2007 #13 Skrevet 24. november 2007 Og hva med negerstammen til Fantomet; det snille og underdanige folket som for sikkerhets skyld var bare halparten så høy som de hvite?
Northernlights Skrevet 24. november 2007 #14 Skrevet 24. november 2007 het ikke sukkerkulør "Negro",da?
inspector gadget Skrevet 24. november 2007 #15 Skrevet 24. november 2007 jo, det tror jeg. Men utelukker ikke sambo som lokal kortlivet sukkerkulør-variant.
Northernlights Skrevet 24. november 2007 #16 Skrevet 24. november 2007 Jeg har forresten en sånn plastflaske i kjøleskapet =o) Oh,lykke når jeg nå lager brunsaus! Vært uten i 10 år...men fant den online på en butikk som selger saltlakris og annen norsk mat. Brunsaus skal være brun. Ikke lys beige.
inspector gadget Skrevet 24. november 2007 #17 Skrevet 24. november 2007 saltlakris - for meg egentlig et vel så stort mysterium at verden klarer seg uten saltlakris enn uten sukkerkulør. Men det henger vel kanskje sammen.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2007 #18 Skrevet 24. november 2007 Melodi: Jeg er en gammel teddybjørn Teddybjørnen Teodor var søt og snill og grei, men han ble aldri like populær som Titten Tei. Han hatet Birgit Strøm og var sjalu på Ole Brumm, og syntes etter hvert at onkel Laurits var så dum. Han kom i puberteten og ble aggressiv og frekk. Og plutselig en dag var hele teddybjørnen vekk. Og nå var lille Teodor en stor og farlig bjørn, som bare laget faenskap med jerv og ulv og bjørn. Han banke fire kuer og han spiste opp en katt, og drepte hundreogfireogtredve sauer på en natt. Til slutt så ble han knerta, vår moral den er som så: Du ska'kke tvinge bjønn til å ha snekkerbukse på! Lille Albert Åberg var jo mye for seg selv, og før han fylte fjorten var han blitt en kriminell. For hemmelige Skybert var en kjeltring og et svin, som lurte Albert til å prøve hasj og heroin. Det e'kke alltid lett å fylle damene sitt krav, da Albert fylte tyve var han fortsatt like rar. Han hadde ikke hake og fremdeles ikke hår, og nå er han en jomfru på snart toogførti år. Og bissevovven Labbetuss han lever ikke nå, men pelsen hans blir brukt som vaskeklut i NRK. Og elefanten Babar, jo han døde fem på fem, den dagen doktor Dyregod ble doktor Dyreslem. Vesle svarte Sambo reagerte med et hyl, da han fikk vite at han ikke hadde fått asyl. Han rømte til en kirke, ja så fort som det går an, men Knerten var blitt satanist og kirken sto i brann. Lisa gikk til skolen, men hun kom nok aldri frem, og bolla Pinnsvin døde brått på riksveg 35. Begge ble de overkjørt med nistemat og sekk, den dagen Postmann Pat ga faen i å skifte dekk. Colargol ble sukkersyk og Mummitrollet gal, og Flode ble en saccosekk og Tøflus en sandal. Med klabb og Babb så tør vi ikke si hva som har hendt, de var med i Professor Drøvels siste eksperiment. At dette kunne hende er det ingen som forstår, det e'kke mye hjelp i denne trøsten barna får. De blir bare forvirret når de ligger i sin seng, og hører Torbjørn Egners viser om og om igjen
Anonym bruker Skrevet 25. november 2007 #19 Skrevet 25. november 2007 Da tar vi en sang til: Vesle Jumbo vesle Sambo og Amandus dokkemann Ville ta en liten tur i trekkoppbilen til Johan Hvem kan styre, sa Amandus, ikke jeg, sa negermann Jamen det kan jeg, sa Jumbo, jeg kan styre lite grann Og så setter jeg meg der, og så sitter Sambo her Og Amandus han kan sitte både her og både der Og så satte de seg oppi, elefanten var sjåfør Vesle Sambo lukket døra, og Amandus ropte , kjør Og de kjørte rundt i stua, men det dundret og det smalt For de støtte borti bordben og i stolben overalt Det sa pang pang der, det sa pang pang her Det sa pang pang pang både her og både der Huffamei, sa elefanten da en krukke gikk i knas Vi får kjøre ut på gata så vi får litt mere plass Og han svingte ut av døra og ga motor'n mere gass Og for like utfor trappa med sitt dyrebare lass Det sa hump hump der, det sa hump hump her Det sa hump hump hump både her og både der Det var morsomt, sa Amandus, men det dumper lite grann Og det rister oppi hodet mitt som blåbær i et spann Bare hold deg fast, sa Jumbo, og pass godt på hatten din Vi skal bare kjøre ned en tretten fjorten trappetrinn Det sa donk donk der, det sa donk donk her Det sa donk donk donk både her og både der Men på gata var det ikke lett for den som var sjåfør Og den stakkars Jumbo hadde aldri kjørt i gater før Det kom biler både her og der fra både nord og sør Og de bertet og de tutet sånn som store biler gjør Det sa bert bert der, det sa bert bert her Det sa bert bert bert både her og både der Men han svingte mellom bilene og satte farten opp Vesle Sambo ble litt lei seg dro i Jumbo og sa stopp Men Amandus bare lo og hei og hå hvor dette gikk Og de suste rundt om hjørnet foran nesa på en trikk Det sa pling pling der, det sa pling pling her Det sa pling pling pling både her og både der Det var trikken, sa Amandus og han vinket og han lo Men så plutselig så smalt det, for så støtte de på no' Og de ramlet ut av bilen, så var kjøreturen slutt Men den som kom og gant dem var en liten skolegutt Han fant Jumbo der og de andre her Og trekkoppbilen fant han både her og både der Og vet du hvem den gutten var, jo visst det var Johan Og bilen, pytt den skulle han nok snart få gjort i stand Han tok bilen under armen, og i rans'len puttet han Vesle Jumbo, vesle Sambo og Amandus dokkemann Vesle Jumbo der, vesle Sambo her Og Amandus bare lo og sa, så moro dette er
Anonym bruker Skrevet 25. november 2007 #20 Skrevet 25. november 2007 »Det var en liten negergutt som hette Vesle Hoa Han hadde fjær på hodet sitt og ring på tommeltoa Han hadde bare bukse på, og buksa den var gjort av strå Men Hoa likte buksa godt, for han var en ekte hottentott«
Gjest Skrevet 25. november 2007 #21 Skrevet 25. november 2007 Ah, det var Negro, ja. Det er vel antakelig fortsatt greit, er tross alt en fargeavledning?
Gjest Skrevet 25. november 2007 #22 Skrevet 25. november 2007 Knerten som satanist-versjonen slo forresten veldig godt an hos storebror.
KaMa Skrevet 25. november 2007 #24 Skrevet 25. november 2007 Jeg tror det er fordi bimbo + sambo = sant.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2007 #25 Skrevet 25. november 2007 Det heter Samboeren,verre halvdel,min ugifte kjæreste eller evt bare kjæresten. Barnefar kan gå bra,men bor man ikke sammen, kan det mikses opp. Så det er kanskje best å si min samboende barnefar. Samba er forøvrig en dans.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå