Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tusen takk alle sammen for hyggelige hilsener både her inne og på Facebook. Minstesnupp ble altså født torsdag morgen. I dag dro vi hjem fra sykehuset med en stopp innom klassefest for storebror på veien...

Fødselshistorie følger for spesielt interesserte:

Da vi la oss onsdag sa jeg til Maud-mannen at jeg trodde han ble far dagen etter. Kjente egentlig lite, men hadde en klar følelse av at noe var på gang. Våknet litt over to av den første rien og lå i senga en stund. Riene kom hvert femte minutt og det var vanskelig å ligge stille. Sto derfor opp og gikk rundt og så på det vakre snøværet. Vekket mannen etter ca 45 minutter, ringte mamma et kvarter senere. Hun skulle være sammen med gutta. Innen hun kom hadde det gått ytterligere en time og riene kom da temmelig tett. Av gårde til sykehuset som nok tenkte at jeg kanskje kom litt fort. "Jeg velger å stole på at du kjenner kroppen din siden du har gjort dette før".

Vi ankom sykehuset halv fem, snakket litt om bedøvelse og greier og fikk konstantert 5-6 cm åpning. På med CTG og etter noen rier sa jeg at jeg kjente jeg måtte presse. Opp i seng for ny sjekk og jordmoren kunne se hodet... Tre-fire pressrier og så var hodet ute. Resten av kroppen kom uten at jeg presset. En fantastisk enkel fødsel! Minstesnupp var helt gjennomsnittlig i lengde og vekt, men er selvfølgelig ikke gjennomsnittlig søt :-D

Hun sov seg gjennom første levedag og skrek seg gjennom andre levedag. Ingen melk på plass... Nå får hun tydeligvis det hun trenger, hun sover masse. Nettene er litt slitsomme og mamma er trøtt, men lykkelig. De to storebrødrene er fornøyde. Storebror stråler og kan ikke se nok på henne, lillemann er langt mer interessert enn forventet og ler høyt hver gang hun "gjør" noe. Maud-mannen syntes nesten fødselen gikk for fort, han rakk jo ikke å bidra med en eneste ting. Da lillemann ble født, kulminerte lykken i et euforisk frieri på fødestuen. Denne gangen er vi kanskje roligere, men helt klart veldig lykkelige. Familien er komplett med fem familiemedlemmer, regner med at dagene blir travle en stund fremover, men skal prøve å stikke innom. Nå håper jeg hun våkner snart, så vi kan legge oss.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så fantastisk å lese hvor flink du har vært!!!! Jeg er som vanlig veldig rørt! *ler*

Nyt det nye lille mirakelet deres intenst og vel. Det var fint å lese at til og med lillemann kan glede seg over den nyankomne.

Rart hvordan det har en tendens til å gå bedre enn man forespeiler seg...

Håper å se dere når barseltiden er godt i gang.

Mange gode tanker, varme klemmer og de aller beste ønsker

Skrevet

Så utrolig flott fødselshistorie :) Og så flink du har vært! Takk for at du deler med oss.

Og for et hastverk lillesnuppa hadde med å komme ut i store verden å hilse på dere. Kos dere masse,godt at storebrødrene synes dette er stas.

Klemmer sendes

Skrevet

Så herlig!!! Kos dere masse fremover :)

Og noen bilder av prinsessen snart, om vi får be? Når du har tid, selvsagt...

Klem til deg!!

Skrevet

Gratulerer igjen kjære deg:-)

Så fantastisk at hun kom på superkort tid! Det er nesten så en ikke rekker forstå hva som skjer:-) Opplevde det med min nr.2:-)

Kan tenke meg det er en lykkelig familie som nikoser seg pt:-)

Flott at mellomste (ja han er det nå du;-) synes søsteren er superkul med alle sine fakter og mimikk:-))

Kos dere og nyt de neste ukene i en lykke/amme/døgnvill rus:-) Det er fantastiske uker som bare kan brukes til å sose:-)

DU HAR VÆRT KJEMPEFLINK MAUD!!!!

Varme klemmer fra oss klattiser:-)

Skrevet

Det var kjapt ja=D

Hyggelig fødselshistorie å lese =d

Gratulerer så masse igjen.

Skrevet

Så utrolig Maud:o) Bare en bitteliten fødsel og så sitter du igjen med et lite mirakel som hele Maud-familien allerede er kjempeforelsket!

Kos dere masse i tiden som kommer. Ikke stress med jul eller hus, bare kose, kose, kose!

Skrevet

Gratulerer! Veldig hyggelig å lese om den store begivenheten i familien! Ikke minst stolte storebrødre.

Flott og kjapp fødsel dere har hatt. Det er jo kanskje like greit når alt kommer til alt.

Håper dere alle fem får en fin førjulstid, må kose dere masse og slappe av!

Klem fra

Skrevet

Guri så flott!!! Deilig med overstått!

Skrevet

Tenk at det kan gå så fort... og bra!

håper dere koser der i heimen!

klem fra

Skrevet

Så flink du har vært:-). Var stolt av deg selv. Dette greide du kjempefint:-)

Har nettopp sagt det og sier det igjen... Grattis, grattis grattis:-))

Skrevet

Sånn en nydelig historie:0)

Gratulerer så mye med vesla og kos dere fremover.Tiden går så fort..

Skrevet

Gratulerer med det lille vidundret! Var nesten som å lese om min egen fødsel med nr 2. En rask og enkel fødsel:) Hadde alle fødsler vært slik...

Kos dere masse! Stor klem fra trøndelag:)

En ekstra klem til de stolte storebrødrene!

Skrevet

For en flott fødsel du har opplevd, Maud! Tusen takk for at du deler med oss - fint og rørende!

Håper det går bra med dere alle fem og at både storebrødre, lillesøster, mor og far finner sin plass i den "nye" flokken. Kos deg med bitteliten baby! Og - ikke minst - hvil deg hver gang sjansen byr seg nå i starten!

Gratulerer så mye med lillejenta! :o)

Klem!

Skrevet

Gratulerer gratulerer :)

Hun var bare helt nydelig på bildet du har lagt inn!!! På skinn i flott julekjole:)

Og så en flott fødselhistorie!!! Ønsker dere alt vel og mange mange deilige stunder:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...