Gå til innhold

Bukplastikk - erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jogger o trener yoga o pilates - men magen forsvinner ikke. Huden henger slapp ovenfor beltet o nå må jeg få gjøre noe med det. Noen med erfaring fra fettsuging / liposculptur eller annen mageplastikk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tatt bukplastikk.

Noe spesielt du lurer p? :-)

Skrevet

Har du bilder???

Skrevet

Åh perfekt!

Hvorfor gjorde du det - slappe muskler, overflødig hud?

Hva nå - er du fornøjd?

Hvilken type operasjon gjorde du (fettsuging, oppstraming, mini, full)?

Hvor? Pris?

Leser o leser på nett for tiden :)

Skrevet

Jeg gjorde det fordi jeg har hatt utrolig store psykiske problemer med magen min. Masse strekkmerker, skrukkete hud og løshud. Hadde i utgangspunktet ikke nok heng til få dekket operasjon, men henget og det psykiske sammen, gjorde at jeg fikk det dekket.

Jeg er veldig fornøyd. Det er ikke mer enn tre mnd siden, men en enorm forskjell. Ikke minst for selvfølelsen.

Jeg hadde full bukplastikk.

Opererte på Colosseumklinikken i Oslo og fikk det som sagt dekket. Betalte 700 kr i egenandel.

Er vanvittig fornøyd med klinikken. Både kirurgen og de andre jeg hadde kontakt med omkring operasjonen, fikk meg til å føle meg veldig trygg.

Skrevet

Noen som vet hvor "ille det skal henge" for å få det dekket? Spiller eg. ikke noe rolle - må gjøre noe uansett da, men men :)

Skrevet

Ikke 7 cm nei. Det er veldig vanlig med 5 cm.

Men de ser mer på det helhetlige. De følger nok ikke cm-regelen til punkt og prikke.

Skrevet

Kan man velge noe mindre enn bukplastikk?

Jeg har ikke løshud, men fett rundt magen. Går jeg ned en 3-4 kg, blir magen ok, men da blir jeg for tynn i ansikt og andre steder. Ønsker kunn å fjerne selve fettet på magen og ville tro at fettsuging holdt. Er det det samme som bukplastikk eller blir det noe annet?

Skrevet

Fettsuging er noe annet.

Fettsuging blir brukt hvis man har litt (eller mye) ekstra fett på kroppen, noe som KAN trenes vekk.

Bukplastikk blir brukt når man har løshud på magen, altså hud som er for stor, som ikke går an å trene vekk.

Skrevet

Ble det utført fettsuging samtidig?

Skrevet

Når jeg opererte?

Ja, det er ganske vanlig. Men ikke "nok", hehe;-)

De fettsuger på sidene sånn at det skal passe til den nye magen. For min del var det ikke snakk om mer enn et par hundre gram.

Skrevet

ok. legen mente jeg hadde litt "feilplassert" fett nemlig... hehehe... tror det vil se litt kårni ut om de kutter bort huden og lar de fettklattene stå igjen liksom :P

Skrevet

Det finnes ingen cm grense for om du kan få det dekket. Noen har somatiske plager ved bare 2 cm, andre har ikke plager og har 5-6 cm.

Er du plaget med fuktighet i hudfolden (altså under henget) kan du få det dekket uansett.

Det er kun kirurgen som kan avgjøre om du får det dekket eller ikke. Gå til fastlegen din å få fastlegen til å sende henvisning.

Generelt er det lettere å få dekket på privatklinikk som har avtale med RTV en ved ofentlig sykehus.

Jeg har bilder både før og etter.

www.operasjonenmin.piczo.com

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...