*Rutletutt* Skrevet 24. november 2007 #1 Skrevet 24. november 2007 For bare noen uker siden var jeg helt fortvilet over sovingen til Milla på 3,5 mnd (snart 4 mnd nå). Hun holdt det gående til langt på natt og våknet hele tiden...var utslitt av alle de dårlige rutinene jeg hadde fått henne inn i pga kolikken og hadde bare lyst til å gråte når jeg hørte om alle andre som fikk babyene sine til å sovne på en-to-tre kl syv om kvelden... Da fant jeg ut at NÅ skal jeg legge om rutinene til denne bortskjemte frøkna! Nå skulle jeg bestemme når hun skulle sove, ikke hun som skulle bestemme når jeg skulle få legge meg... Det var ganske hardt første uken - da var det bare om å gjøre å få henne til å bli trett i åtte-ni tiden. Inn på badet kl halv åtte for bading og stell. Deretter inn på soverommet med lyset av og frem med puppen. Ammet henne til jeg merket at hun ikke var mer sulten. I begynnelsen lå jeg å ammet henne i sengen for å få henne til å sovne - bare for å få vanen på leggetiden inn. Våknet mange ganger, opp og ned, pust og pes...til slutt sovnet hun for natten. Etterhvert begynte jeg å legge henne våken i bagen sin (ligger i vognbagen som står oppi sengen hennes). Hun var jo ikke vant til dette, så da ble det protester fra frøkna må vite...men jeg satt der med henne og holdt henne i hånden og strøk på henne - tok henne opp hvis det ble for ille (da holdt hun stilt med en gang, så det var bare syte-gråting). Hun strever med å finne roen selv, og ligger og vrir seg frem og tilbake og "kvepper" til innimellom når hun nesten har sovnet - men etter et par timer sovnet hun. Sånn var det de første dagene. Hun våknet enda annehver time om natten, men det er nå en annen sak... De siste fire dagene har hun sovnet etter bare 10-15 minutter! Merker hun blir trett med en gang vi går inn på soverommet for kveldsammingen - så nå er det nesten et problem å holde henne våken til hun blir mett;o) I sted sov hun faktisk da jeg la henne ned i bagen - og våknet ikke når jeg la henne fra meg! Det er jo det som har vært det store problemet. Noen netter nå har hun også sovet fra rundt 21 og helt til 3-4! Det er jo total forvandling! Jeg er SÅ glad for at jeg tok den "kampen" og fikk skikk på leggingen og søvnen hennes - det er en helt annen hverdag for meg nå, og jeg må si det er deilig å få nytt kveldene alene igjen;o)
*Rutletutt* Skrevet 24. november 2007 Forfatter #2 Skrevet 24. november 2007 Ja, det er sinnsykt deilig - endelig føler jeg at jeg lyktes med noe liksom...følte meg ganske så mislykka som mamma da det stod på som værst. Imponerende at du gadd å lese alt, he he...så jo etterpå hvor langt det ble;o)
Gjest Skrevet 24. november 2007 #3 Skrevet 24. november 2007 Så flink du har vært! Vil tro det er godt både for deg og tulla! Og enda så herlig det er å være forelder, er det sannelig herlig når gullet sovner for natta og... Her sovnet lille snupp i armene mine på veg til senga, tre kvarter tidligere enn normalt. Da kan mor se skal vi danse og chatte på dib i fred og ro! Herlig!
Mille** Skrevet 24. november 2007 #4 Skrevet 24. november 2007 Sa jo at det kom til å bli bedre når hun ble 3-4 mnd da snuppa! ;o)Hehe...men du har vært flink, å det ser du resultatet av nå. Kos deg med litt alenetid du. ) Klem
3b@rnsmor-30* Skrevet 24. november 2007 #5 Skrevet 24. november 2007 så bra!!!! skjønner godt at du er fornøyd ja!!! flink har du vært =)
*Rutletutt* Skrevet 24. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 24. november 2007 Takk, takk - føler meg som reneste super-mamma nå, he he;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå