Mummimamma - med 2 mummitroll Skrevet 24. november 2007 #1 Skrevet 24. november 2007 Dattera vår på 4 mnd fikk LIC-ortose i går, hun har lettgradig HD. Det har gått greit så lang, men jeg lurer på endel ting. Vi vil jo at hun skal bruke ortosen så mye som mulig og bli frisk i hoftene. Men hvor lenge pr døgn kan hun være uten ortosen? Er det kun under bleieskiftene eller kan hun få den av litt utenom dette? Hun blir så glad hver gang hun skal ha ny bleie for da skjønner hun at hun får den av i noen minutter... Kan hun ligge på magen med/uten ortosen? Jeg fullammer henne og har tenkt å fortsette med det. Synes disse ammestundene blir litt klønete for hun ligger ikke noe godt på fanget mitt når hun skal spise. Har prøvd ut litt forskjellige ammestillinger, men har ikke funnet en som vi begge er fortrolige med. Stakkar, beinet hennes står jo rett opp i luften og det andre går jo nedi låret mitt sånn at hun blir liggende litt i skrå-stilling med hodet nedover. Kan hun få av seg ortosen under ammestundene? Hvis ikke, noen som har noen gode forslag til vellykket amming for oss? Bare hun ligger godt, så skal jeg alltids klare å sitte litt ukomfortabelt... Kan hun bade i basseng uten ortosen? Takknemlig for svar:-)
clio Skrevet 26. november 2007 #2 Skrevet 26. november 2007 Du kommer til å få mange ulike svar, alt fra IKKE ta den av og til meg som ikke brukte den som jeg skulle. Jeg vet at da vi begynte med pute og deretter LIC-ortose så var det på Ahus slikat barna skulle være uten disse remediene 4 ganger om dagen i minst en halvtime. (Vi skulle blant annet trene, og babyen skulle ligge masse på magen) I tillegg så slet jeg med ammingen med både pute og skinne, og fikk tilbakemelding fra både fysioterapeut og helsesøster at det var greit at ungen var uten mens jeg ammet. Det er så viktig med morsmelk! Så mitt råd til deg er å forhøre deg med andre fagpersoner, og ta en avgjørelse som blir riktig for deg. Jeg er i dag fornøyd med det valget jeg gjorde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå