Prinsessa mi *Erle Kristane* Skrevet 24. november 2007 #1 Skrevet 24. november 2007 Hvor mange ganger må jeg pumpe og kaste morsmelk når jeg har drukket 2 - 3 glass rødvin?
Anonym bruker Skrevet 24. november 2007 #2 Skrevet 24. november 2007 Du må trenger ikke pumpe og kaste, med mindre du får vond "brystspreng" naturligvis;-) Ellers går alkoholen ut av brystmelken i samme takt som den forlater blodet, så det er ikke slik at du må kaste den....
Makka Pakka Skrevet 24. november 2007 #3 Skrevet 24. november 2007 Alkoholen forsvinner når alkoholprosenten i blodet forsvinner. Du har jo ikke drukket så veldig mye så jeg mener du ikke trenger å pumpe deg så mange ganger, kanskje bare en. Det er da også svært lite alkohol som kommer i melka når du drikker. Helsesøster sa til meg at jeg kunne drikke ett glass vin og amme. Alkoholmengden var så liten i morsmelka da at den ikke hadde noen betydning for barnet. Etter 2 glass var det fortsatt helt trygt men barnet kunne merke litt annerledes smak på melka.
Prinsessa mi *Erle Kristane* Skrevet 24. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 24. november 2007 Trodde jeg iallefall måtte pumpe ett par ganger jeg... Har spist hvitløk også!
Super-Langbein Skrevet 24. november 2007 #5 Skrevet 24. november 2007 Hvitløk er ikke skummelt! Babyen min kommer antageligvis til å få hvitløksfedd voksende opp på hodet. Og ikke kast melken nei. Føler du deg susa så vent til det går over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå