ApriIbaby Skrevet 24. november 2007 #1 Skrevet 24. november 2007 Jeg forsøker så langt mulig å ikke lyve. Selv ikke hvite små....kommer ikke på noen hvite jeg har servert nå heller, men det har jeg nok sikkert gjort. *tenker* Kommer bare ikke på det. MEN det er mange ting jeg har unnlatt å si :-)
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 24. november 2007 #2 Skrevet 24. november 2007 Hva skal man lyve om da? Har ikke lest F&B så vet ikke helt hva du sikter til, men jeg kommer ikke på noe å direkte lyve om. At man unnlater å forklare/fortelle blir noe helt annet. Om Guttongen spør hva jeg har gjort i helga svarer jeg jo ikke: jo mamma drakk seg drita, også rota hun med en kar som kanskje skal ringe på mandag, også mista hun trusa si på fest liksom. Men svarer (som lke sant er) at jeg overnatta hos Tante, spiste taco på fredag og så en spennende film på søndag... Er ikke alt ungene trenger inside information om! ;-)
ApriIbaby Skrevet 24. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 24. november 2007 Nå er det ikke ofte jeg er drita eller mister trusa...og slettes ikke roter med fyrer så problemstillingen blir litt uvant..., men jeg hadde neppe funnet på en løgn om hva jeg hadde gjort. Jeg hadde selvsagt heller ikke sagt det. Jeg hadde sagt jeg var i sleskap der og der...og kanskje at jeg hadde vært sammen med mange hyggelige mennesker.....og hva annet du gjorde/spiset som kan fortelles.... Hadde ikke diktet opp taco og film....
Skravlemamman Skrevet 24. november 2007 #4 Skrevet 24. november 2007 He he, serverte en aldri så liten løgn i dag til 5 åringen min.....han hadde nemlig hørt at noen i barnehagen sa at julenissen ikke fantes.....hørt på makan:-)
Verbena Skrevet 24. november 2007 #5 Skrevet 24. november 2007 Tusen takk for dagens latter LisseUmmaNuddeAtteJam! S sier: Episk innlegg! Mere episk enn beowulf-filmen og den e ganske førbanna episk!
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 24. november 2007 #6 Skrevet 24. november 2007 Mulig meninga mi forsvant iom at en "l" forsvant: "like sant er" betyr at jeg aldri vlille løyet, men sagt de delene av sannheten som er for en 5åring. Om du og gubben har en het natt med lite søvn: og ungen spør: mamma har du sovet godt? Du svarer vel ikke at "nei du sjønner pappan din og jeg har ligget og hatt oss hele natta så ble lite søvn, men takk som spør"? De fleste ville kanskje sagt at nei, fikk ikke sove så godt i natt, så er litt trøtt...
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 24. november 2007 #7 Skrevet 24. november 2007 Beowf? Må se. *skriver bak øret* Hoho, men hysj, du vet jo at jeg aldri kunne ha mista trusa mi på fest vel?
Gjest Skrevet 24. november 2007 #9 Skrevet 24. november 2007 Hahaha, så klart man må. Ellers ender man opp med en hel haug med "det skjønner du når du blir stooooor" og skikkelig sure unger:) Men den som hadde jugd til sønnen til skravlemammaen har jo tatt helt av;P
FrøkenSprøken Skrevet 24. november 2007 #10 Skrevet 24. november 2007 NEI! Det gjør jeg ikke! Selvfølgelig er det ikke alt de små skal vite, men jeg er som regel ærlig. Den dagen lillegutt spør hvor babyer kommer fra kommer han til å få den virkelige forklaringen, uansett hvor gammel han er. Tror det er veldig viktig å være ærlige med barna helt fra starten av. De vil fort nok oppdage sannehten, og da vil det føles som et enormt svik at foreldrene har løyet hele tiden. Herunder kommer alt som handler om kropp og seksualitet, religion, hvorfor man ikke kan få lov til å gjøre ting, og hvilke konsekvenser forskjellige ting kan få.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 24. november 2007 #11 Skrevet 24. november 2007 :-o Nei ikke denne jenta! Når det er sagt, deilig med jobbjelg nå da! ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå