Solmamma Skrevet 24. november 2007 #1 Skrevet 24. november 2007 Hvor lang tid tok det fra første skje grøt til babyen fikk et helt måltid? Hvor mye hvor lenge? Og hvor lang tid tok det fra ett måltid til flere? Og hvordan har dere gjort det? Pupp-grøt-pupp? Eller andre måter? Vil dere forebyggende gitt sviske, malt eller annet for å hindre hard mage, eller bare gi det hvis babyen får det? Kjempepositivt om dere vil dele erfaringene deres
LisaColli Skrevet 24. november 2007 #2 Skrevet 24. november 2007 fra første skje til fullt måltid tok det kanskje 2 mnd, hehe. hun er småspist da, så hvis h*n vil ha mer kan du vel øke på litt og litt. startet med 15 ml kanskje, lå lenge på 70 ml. får nå 110 ml, er 10,5 mnd. startet med grøt da hun var 5 mnd. begynte med grøtmåltid nr 2 da hun var 6,5 mnd. det var ikke fulle porsjoner enda da. brødskive og halvt middagsglass i tillegg ved ca 7 mnd. fikk alltid grøt først og pupp etterpå, får det enda:) får også vann til måltidet, men i begynnelsen ville hun ikke ha det. det er sikkert bra å gi et par skjeer sviskesaft hver dag for å forebygge. vi gir det kun hvis hun ikke har hatt avføring den dagen, eller det virker som hun plages litt. et tips her er å fryse ned sviskesafta i isterningposer! bruk 1-2 terninger hver gang, så slipper du å kaste så mye!
1+1=2+1+x Skrevet 24. november 2007 #3 Skrevet 24. november 2007 Jeg begynte med potetmos i dag (5 mnd). Hun er SULTEN! Må jeg virkelig vente såååå lenge før jeg kan gi et "helt" måltid? Og hva er et helt måltid? Ga en t-skje i dag jeg... Kan vel gi mer i morgen?
MathildeC Skrevet 25. november 2007 #5 Skrevet 25. november 2007 Jeg trodde det tok bare en uke eller to jeg? Oeke litt hver dag, til du er oppe i full porsjon? Det hadde jeg tenkt aa gjoere her, for snuppa ser ut til aa elske groeten, men hvis du ser et annet innlegg her er jeg litt bekymret fordi hun har avforing saa sjelden paa morsmelk, saa naa tror jeg jeg tar det litt saktere allikevel. Men ellers ville jeg ikke tatt det saa sakte.
LisaColli Skrevet 25. november 2007 #6 Skrevet 25. november 2007 nå tror jeg dere misforsto meg litt eller kanskje jeg formulerte meg feil. jenta MI er småspist og brukte så lang tid. vi prøvde å øke mer, men hun ville ikke ha! så dette styrte hun selv. ville ikke tvinge henne til å spise heller. MEN om man har en baby som gaper villig, er det ikke noe galt i å øke litt for hver dag! hehe jeg bare fortalte mine erfaringer rundt dette med tilvenning av grøt osv, som HI spurte om:)
Marolla Skrevet 25. november 2007 #7 Skrevet 25. november 2007 Hun har fått grøt i en liten stund nå, og får i 12-tiden og mellom 18-19 Hun har hele tiden gjort fra seg hver dag, så da hun sluttet med det ved grøtstart, så tok vi oppi enten svisker eller malt. Hun er ennå ikke oppe i full porsjon. Vi begynte med grøt i 13 tiden på dagen de to første gangene for å se om hun tålte det. Så ble det flyttet til kvelden i en 2-ukers tid. Etter det fikk hun tidligere på dagen også.
Gjest Skrevet 25. november 2007 #8 Skrevet 25. november 2007 tok to uker fra første skje til full porsjon.. han er fire måneder og tre uker. gir sviskejuice om jeg ser antydning til hard mage. han spiser grøt til kvelds og babymat til middag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå