Gå til innhold

Dere som har barn som våkner maaange ganger hver natt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gammel er barnet og hvor mange måltider med fast føde får det til dagen? Får barnet mat om natten?

Jenta vår på 8 mnd. har begynt å våkner så mange ganger om natten. Gjerne 4 ganger, og da SKAL hun ha pupp! Har prøvd å gi henne vann, men da gallskriker hun. Har nettopp innført måltid nr. 4 med fast føde til dagen, for å se om det hjelper.

Men må innrømme at jeg blir litt gal over at hun våkner så mye hele tiden...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare 4 ganger for natten...

Kom tilbake når barnet ditt våkner opptil 8 ganger for natten du...

Datteren min er 22 mnd!!!

Skrevet

Jenta mi er 2 år og 3mnd og våkner hver natt, ca 1-5 ganger og sånn har det vært hele tiden omtrent..Det er et under om hun sover natten igjennom.Skikkelig slitsomt, hun våkner for at hun har misten kosen eller smokken sin.

Skrevet

Sånn er Selma og! PÅ 1 årskontrollen på onsdag rådet legen med til "skrikekuren" da hun mente det bare var uvane.......

Skrevet

3 åringen er begynt og sove ganske bra, våken 1 -2 ganger. minsten er 21 mnd og våken 4-6 ganger...

Skrevet

Hele FIRE ganger i løpet av en hel natt?? Hvor lang er din natt?

Her regner vi natt (for barna) fra ca 21 til 7, og iløpet av den tiden er minstemann våken ca hver annen time (noen uker er bedre, andre er værre). Han har atopisk eksem og det klør sånn at han hyler seg hes i søvne.

Eldstemann sov ikke hele natta før han var over 3år og våkner fremdeles enkelte netter 5-10ganger pga diverse. Om 4 ganger hver natt er så grusomt for deg så kan vi godt bytte unger på natta noen ganger. Prøv å stå der når du er så trøtt at du nesten ikke vet hvem du selv er med en hylende unge som har vondt å klør i armene dine.

Gi ongen din mere mat så kanskje du får den nattesøvnen jeg ikke har sett på 4 år.

Skrevet

Hvorfor så hårsår verbena??

Tror bare HI er ute etter litt råd fra andre med samme problem, ikke å "skryte" over at ungen "bare" (I dine øyne) er våken 4 ganger om natten!

Lever barna dine til barnevakt en natt, sånn at du får sove. >Det er tydelig at du trenger det!

Til HI!

Vi har samme problem, forsøkt det meste, men har en teori om at det er tenner som gjør det. Vi satser på at det går over etter en tid!

Lykke til!

Skrevet

Til mammaen til goingen:

Takk for ditt svar! Godt noen forstår hva jeg mener og ikke bare svarer med sure innlegg. Det kan godt være det er tenner på vei ja, for det virker som det sprenger litt i munnen hennes.

Til dere andre:

Jeg var slett ikke ute etter å "skryte" på meg at jenta vår "bare" våkner 4 ganger hver natt. Kun ute etter å kanskje få noen gode råd fra andre.

Skrevet

Hvis noen misforsto så han hun tidligere våknet bare 1 gang om natten. Synes derfor det var litt merkelig da hun plutselig våknet 4 ganger...

Skrevet

hei. Sønnen vår er 9 mnd og er fortsatt myyyye våken på natta. enkelte netter innimellom er han våken i flere timer i slengen, midt på natta. Går på stompene løs! Er en veldig fornøyd og blid unge på dagene. Og veeeeldig aktiv :) Men nettene sliter oss ut. Hadde i grunnen håpet å høre om andre som har vært i samme situasjon ssom kunne fortelle at det snart skulle gå over. :) ikke at d kan vare til han er 3....

Skrevet

Min har aldri sovet en hel natt og han er 1 år. Hvor mye han våkner går i perioder, nå er vi inn i en god periode der han bare våkner for å sjekke at jeg er der, også sovner han greit igjen. Men han våkner gjerne 10 ganger for å sjekke da;)

Skrevet

Snuppa vår har også vært (og er til tider enda sånn) På det verste våknet hun hvert kvarter!!! Slitsomt ja. Husker vi var sjeleglade etter en natt hun hadde våknet BARE 8 ganger. Huffamei!

Jaja, nok "skryt" (hehe) fra min side. Var bare ment som at jeg forstår deg =)

Vi ilte til med smokk eller vann hver gang hun knystet, noe jeg tror bare forstyrret henne. Vi begynte å la henne få skrike litt, nå sovner hun ofte av seg selv. Gråten var som regel i søvne (etter hva jeg har forstått nå). Tror hun har lært at det ikke er noe vits i å våkne/skrike så ofte nå, for det er ikke noe service mer. Hender hun "glemmer" det enda da =/

Vet ikke om det kan være en løsning for dere, men har iallefall delt min erfaring. Min er forresten like gammel som din =)

Skrevet

Mi tresoro!

Bare kjekt om jeg kan være til hjelp! Det var som å lese om oss! Snuppa pleide bare å våkne 1 gang om natten og da var det pupp og sovnet med en gang! Så plutselig begynte hun å våkne ofte! Noen ganger 1 gang pr time på det værste. Dette varte i 3 uker så kom det en tann!

Vi hadde det bra igjen i ca 1 uke, men nå er det på an` igjen, så vi leter etter nye tenner hver dag! :)

Skrevet

Er bare så frustrerende med alle som sutrer over at ungene våkner noen få ganger hver natt eller ei natt innimellom. Om ungen er under året og fremdeles får mat om natt så kan man gi mere mat på dagtid. Er enklere å få en unge som våkner pga at h*n er sulten til å sove hele netter enn det er å få en som våkner pga at han klør seg til blods til å sove hele netter.

Vi smør med hydrikortison flere ganger hver kveld, det er det eneste som gjør at han får sove LITT sammenhengende. Går vi til legen med han får vi beskjed om at han bare er to år og at han nok vokser det av seg. Hydrokortison i store mengder i blodet (noe han får siden vi må smøre ofte for at han skal få ha et tilnærmet normalt søvnmønster) gjør at man blir hyperaktiv. Skal vi fortsette sånn som vi gjør nå kommer skoleårene hans til å bli kjempe morsome. Sjangsene for at han kommer til å være den utagerende gutten som ikke kan sitte stille som gjør mye rart som sliter med å få venner er stor.

Det å skrive det her hjelper værtfall ingen av oss. Og jeg ber virkelig om unnskyldning for at jeg var veldig sur i det andre innlegget mitt. Men jeg er slitten, trøtt og redd. Og vet ikke hva jeg skal gjøre... Derfor er det desverre lett å ta det ut over de som i mine øyne har det lett.

Skrevet

Verbena!

Forstår godt at du er frustrert! Mannen min har atopisk eksem og har perioder hvor han klør sinnsykt, han er voksen og jeg ser hvordan det plager han! Har full forståelse for deg, syntes bare det innlegget ditt var litt malplassert i denne tråden.

Håper det går bedre for dere etter hvert!

Skrevet

Verbena:

Ville bare si at jeg sjønner frustrasjonen din, det må være helt forferdelig med en liten en som klør seg til blods - og alt som hører med det.

Skrevet

Mammaen til goingen:

Ja dette var veldig likt! Får håpe det kommer en tann snart og at hun sover bedre etter det :)

Skrevet

hei!

Har samme problem, gutten min er 15 mnd og våkner fra 2-6 gang hver natt. og ja, jeg holder på å bli gærn av lite søvn!han får fortsatt pupp og det er vel det som er problemet. han er vant med at serveringa er åpen hele døgnet og han har spisetid på natta. på siste kontoll hos helsesøster lå han litt under kurven sin. Prøver jo selfølgelig å få i han masse mat på dagen, men han er lite interessert, men er vel skrubbsulten på natta og derfor urolig søvn...

Er vel nødt til å gjemme puppen snart:)

Skrevet

..ehm....kvifor er sjangsen stor for at han blir utagerende av atopisk eksem?

Og kvifor får ikkje gutten din kløestillende medisiner før han legger seg?

Kortison hjelper jo ikkje særleg mot kløen da.

Skrevet

Jeg har lest at de ved ca 8 mnd ofte forandrer søvnmønster, og da til det værre. Det stemte iallefall godt her. Nå er hun 8,5 mnd og er tilbake til 1 gang for natt igjen, men nekter å legge seg før tidligst 10 om kvelden enda.

Verken skryter eller klager jeg altså:) Men har lært en ting etter diverse perioder med våkenetter at alt går i perioder! Altså det går over igjen!

Kan nok komme tilbake men også da i perioder!

Hjelper iallefall meg å tenke på det.

Og jeg syns det var kjempeslitsomt når snuppa var våken "bare" 4 ganger om natten jeg også! Er man en pingle da eller? Jesus, mange slags konkurranser man uforvarende skal delta i!!

Uansett hvor ille vi selv har det, så må det vel være rom for å ha litt forståelse for andre også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...