Gå til innhold

Noen erfaringer fra barselhotellet på SUS?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil gjerne høre alt, pos og neg!

Hva trenger man å pakke med seg til babyen og hva får man der evnt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter...

Har termin 4. desember og er også nyskjerrig på dette :o)

Skrevet

Har bare erfaring med fødeloftet der, men trodde at det skulle være nokså likt etter fødselen.

Der får man klær, bleier, ol til baby, og bind ol til mamman.

Trenger bare å pakke det du og babyen skal reise hjem i, samt kanskje litt behagelig tøy til deg mens du er på sykehuset.. Og litt toalettsaker da.

Skrevet

Hei!

Har ikke vært der selv, men har venninner som har. Skal selv føde i desember, og har spurt jordmor en del om hva jeg bør ha i bagen.

Hun anbefalte å ha med noe klær til babyen. Du får låne, men de er litt vanskelige å ta av og på. Så jeg tar med to-tre bodyer og et-par sparkebukser.

Hun anbefalte også litt babyolje til bad/hud.

Bind skal det være på sykehuset.

Du må ha private klær når du skal spise i restauranten (Noe vi må, tror jeg)

Har hørt både positivt og negativt. Mest positivt fra flergangsfødende og mest negativt fra førstegangs.

Tror du må være flink til å spørre og ikke være redd for å ringe på personalet. På barsel stikker de ofte innom rommene, men det gjør de visst ikke så ofte på hotellet, men det er bare å ringe!

Flere førstegangs har følt de har fått litt lite hjelp. Du må jo ha babyen hos deg hele døgnet. Men som sagt...SPØR.

Flergangsfødende har fortalt om fredelige dager, der en kan ha besøk når det passer mor og barn, og ikke når det passer sykehuset.

Også positivt at far kan være med hele tiden, om ønskelig.

Noen syns det er litt ensomt, siden det ikke har vært oppholdsrom der de nybakte mødrene kan treffes, men det er de i ferd med å lage nå. Vet ikke om det er ferdig.

God mat, men pass på at du ikke får i deg løk/kål osv..for maten er ikke spesielt tipasset ammende.

Kan være litt dumt at en må gå ned og spise alle måltidene.

Jordmor anbefalte på det varmeste at far ihvertfall overnattet en natt, slik at han kunne hjelpe med babyen og hente mat til mor i restauranten og sånt.

Dette er ihvertfall noe av det jeg har hørt. Har selv mer lyst til å være på hotellet enn barsel. Blir bra med enerom!! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...