Anonym bruker Skrevet 24. november 2007 #1 Skrevet 24. november 2007 Hei! Er det flere som angrer på at de valgte å gå til jordmor? Det er sikkert forskjeller på jordmødre. I hvertfall så er jeg skikkelig misfornøyd med min. Veldig belærende på ting jeg vet selv. hun spurte blant annet om jeg nyter alkohol, jeg er helt og holdent i mot alkohol under svangerskapet, og drikker også sjeldent ellers. likevel skulle hun prakke på meg en brosjyre om alkoholinntak, likevel om jeg insisterte på at jeg ikke trengte og ikke ville ha den, det var akkurat som om hun ikke trodde meg. Samme i forhold til sukkerinntak, du må IKKE spise sukker, det er skadelig for barnet sa hun, jeg sa at jeg sjelden spiser snop, jeg har et sunt kosthold og trener hver dag. Hun studerte meg skikkelig og det var egentlig ganske plagsomt. Hun fortalte også svært lite om selve svangerskapet, og det var vanskelig å få noen skikkelige svar av henne på det jeg lurte på. Tror jeg velger å droppe denne jordmoren, og heller gå til min lege som er skikkelig forståelig og trivelig.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2007 #2 Skrevet 24. november 2007 Hørtes veldig ut som jordmoren jeg har gått til.. Det hele startet med at jeg ble gravid uten at det var planlagt. var derfor bekymret fordi at jeg hadde inntatt alkohol ved en anledning. (Hadde selvfølgelig ikke gjort det dersom jeg hadde hatt den minste mistanke til at jeg var gravid) Jeg ble ikke beroliget av jordmor, men fikk beskjed om at dette kunne få meget alvorlige følger. Sant nok, men ikke særlig greit å få slengt i trynet når man ikke vet hva man går til. Svangerskapet endte desverre med morkakeløsning i uke 33 Lille prinsesse kunne ikke reddes.. Etter noen mnd ble jeg gravid på nytt. Gikk til samme jordmor å fikk besked om at det var min egen skyld at det endte med morkakeløsning forige gang siden jeg røykte i starten. (Før jeg fant ut at jeg var gravid + en liten stund etter da jeg ikke fikk til å slutte helt på dagen) Hadde vært røykfri lenge da det forferdelige skjedde... Så... Ikke alle er egnet til jobben sin!!!!
Anonym bruker Skrevet 25. november 2007 #3 Skrevet 25. november 2007 Du har ikke noe lojalitetsansvar overfor jordmor. Gå til fastlegen hvis du heller vil det! Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå