Gå til innhold

Noen som har baby med skjevt bakhode her inne??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta mi er nemlig ganske så skjev på den ene siden i bakhodet, ser nesten komisk ut.. vil dette jevne seg ut? er det vanlig?

prøver å legge henne så mye som mulig på den "gode"siden når hun er våken og skal holdes, men når hun sover og jeg flytter hodet hennes , snur hun det bare tilbake.noen fler med samme problem? tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Linusen min har det. Han var veldig flat på høyresida da han var 1-3,5 mnd. Da begynte jeg med pute, både i senga og i vogna. og jeg snudde på senga sånn at lyset kom på den siden som han måtte få gjevna ut(de snur seg jo mot lyset). Nå er han snart 5 mnd og jeg synes selv jeg ser forbedringer.

Skrevet

Jeg har hatt dette på begge mine, og det skyldes en skjev nakkevirvel som gjør at de får en favoritt-side å ligge på. Sjekk om hun har "bananfasong" på kroppen (eller få helsesøster til å hjelpe deg med å sjekke). Hvis du legger henne på magen, skal du kunne se en rett ryggsøyle. Hvis ryggen ligger i bue er det lurt å få en henvisning til fysioterapi eller manuellterapeut. Min første gikk hos fysioterapeut, og vi har faktisk hatt en del plager i ettertid som kan skyldes denne skjevstillingen (hun er 4 år nå). Nestemann er 4,5 måneder, og vi har hatt èn behandling hos manuell-terapeut med supert resultat. Plutselig har hun begynt å snu hodet begge veier frivillig. Du kan lese om dette forskjellige steder på nettet, det kalles KISS-syndrom. Er jo slett ikke sikkert det er dette dere har, bare en helt uskyldig favoritt-side, men er du i tvil bør du få det sjekket. Det står om det her på DIB-siden også: http://www.dinbaby.com/dinbaby_site/innhold/tema/bevegelsesutvikling/barnelegens_syn_p_kiss_og_kidd_syndrom. Håper ikke du ble skremt, men bruk magefølelsen din og be om en vurdering om du er i tvil. Lykke til!

Skrevet

Har en 3 åring med samme problem, jevnet ikke seg ut og jeg gjorde det samme som deg, men siden de små sover så mye så ligger de sånn mestparten av dagen. Det finnes noen slags puter i USA som skal rette det ut og du kan også rulle en teppe og ha det på favoritesiden sånn at babyen må snu hodet andre veien mens hun sover. Har hørt om andre babyer hvor det jevnet seg ut til slutt men skjedde ikke her. Han er ganske stor og tung da, hodet også. Ingen ser det nå uten å vite om det da siden han har hår nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...