Gå til innhold

Er jeg egoistisk?? (angående amming og pumping)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte å amme.. men det funka aldri helt.. var masse grining osv.. og veldig vondt i puppene.. men jeg holdt ut.. til slutt fikk jeg tette melkeganger.. og da fikk gutten min morsmelk på flaske i den tiden.. og når jeg ble bra igjen så ville han absolutt ikke ha pupp mere.. så jeg begynte å pumpe meg hver 3 time.. slik at han hvertfall fikk min melk.. nå har jeg holdt på i 2 mnd.. pumping pumping pumping.. melken forsviner litt etter litt.. og nå har jeg gitt helt opp.. orker ikke mer.. orker ikke bruke så mye tid på det.. så nå får han kun mme..

burde jeg skjerpe meg å fortsette å pumpe å få opp melkeproduksjonen? er jeg skikkelig egoistisk hvis jeg ikke orker mer pumping?? setter pris på ærlige svar.. posivt og negativt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et innlegg som dette er i seg selv et symptom på at mm-hysteriet har gått for langt. Det er min mening.

Nei, du er ikke egoistisk. Du skal ha tid og overskudd til ungen også, mamming er vel så viktig som amming.

Skrevet

Nei det e ikke egoistisk! Du har gjort en kjempejobb med pumping til nå, men det er ikke meningen at du skal slite deg ut! Gi mme med god samvittighet:)

Skrevet

Som om jeg skulle sagt det selv "Evelin" !!

Du er overhode ikke egoistisk! Jeg skal snart slutte å amme både fordi jeg skal begynne på medisiner for min ADD, å fordi jeg rett å slett syns det er best med flaske. Har hatt 3 brystinfeksjoner, utrolig såre brystvorter...Jeg syns rett å slett det har blitt mer styr med pupp, enn det det er med flaske.

Så gjør det du syns er best, å hvis noen i det hele tatt kommer med komentarer om at du er egoistisk eller lignende, så la det gå inn det ene øret og ut det andre.

Hva andre mener har ingen ting å si. Du er moren til barnet ditt, å du bestemmer hva som er best for deg å dere. :)

Lykke til!

Skrevet

Jeg synes ikke du er egoistisk..

Alle bør gjøre det som er best for dem selv, og for deg er dette den beste løsningen om du er mest komfertabel med det:-)

Jeg er en pumper selv..

Med min første pumpet jeg i 8 mnd, det var et slit og tæret på både overskudd og humør, men jeg kom meg igjennom det..

Nå fullpumpet jeg i 6 uker.. Men på 6 ukers kontrollen sa legen til meg at hadde hun vært meg hadde hun slutta med det, så da gikk jeg ned til å pumpe bare to ganger for dagen, morgen og kveld.. Så han får en blanding ennå, men regner med at jeg etter jul slutter helt..

Bedre med en mamma som trives og er glad og tilfreds enn en mamma som er sliten, lei og trøtt hele tiden.. Blir like fine barn av mme:-)

Synes du er flink jeg, du gikk i deg selv og tok det valget som passer deg best! Da har dere det best også, du og babyen din..

Lykke til, kos deg med babyen din, tida går så altfor fort:-)

Skrevet

Tusen tusen takk for gode svar!! Fikk litt bedre samvittighet nå..

Har ikke tørd å sagt til familie at han kun får mme.. mamma har vært så negativ mot flaske og mme.. så jeg sier fremdeles at jeg pumper meg!! har heldigvis mm i frysere så jeg skal bruke til julaften og diverse juleselskap.. kommer nok til å få mange stygge blikk hvis jeg drar fram pulver-boksen min på julaften.. synd at det skal være sånn!!!

Nå har jeg hvertfall tatt et valg som jeg og samboeren min er tilfreds med.. og lillegutt har det kjempe bra.. han er god og mett og sover godt!! :) Så får jeg tørre å komme ut av "mme-skapet" snart som mulig!!!

Skrevet

Jeg ammer selv, men er veldig imponert over de som orker å pumpe! Selv pumper jeg en sjelden gang sånn at jeg vet at nurket kan ta flaske hvis jeg skal bort og selvom det egentlig går greit å pumpe da, så synes jeg det veldig tungvindt.

Jeg er helt sikker på at hvis jeg av en eller annen grunn ikke kunne amme, så hadde jeg brukt mme uten å vurdere noe annet. Så hadde jeg vært deg, hadde jeg vært stolt av at jeg hadde orket å pumpe i 2mnd og gittt mme med god samvittighet videre!

Amming er bra, men som noen skrev lengre opp, mamming er det viktigste:-)

Skrevet

Nei, du er ikke egoistisk!

Han har fått de verdifulle første dråpene og vel så det. Nå skal du prøve å gi deg med god samvittighet (vet det ikke er bare lett) også skal du og gullet koooose dere.

Han har mye større utbytte av en opplagt mamma og mme enn av en sliten mamma og mm!

Husk at mamming er viktigere enn amming!

Lykke til videre, husk å kose dere masse!

Skrevet

Og hjemme hos moren din skal du ta frem pulveret og hvis hun klager så skal du si at du ikke er villig til å ofre helsa for disse morsmelk-skvettene når mme er vel så bra! Det er viktig at du er opplagt ellers er man mye mer utsatt for f.eks barseldepresjoner osv.

Si at du har valgt det som er best både for barnet ditt og deg selv.

Skrevet

Hei! Jeg fullpumpet i 3 mnd, og når jeg ser tilbake på det så skulle jeg ha sluttet lenge før den tid. Jeg skulle ha prioritert å være en opplagt mamma, den morsmelken er ikke så viktig at den overskygger alt annet. Så jeg angrer på de 3 første mnd som jeg føler at jeg gikk glipp av, og er ikke stolt i det hele tatt. Det var ikke verdt det. Jeg er stolt over at jeg endelig tok hintet ved 3 mnd og gikk over til mme.

Lykke til hva enn du velger :-)

Skrevet

Synes heller ikke du er egoistisk. Men jeg vil også si at det beste for tette melkeganger er å amme videre. Selvom det er vondt, så er det raskeste måte å bli bra på.

Skrevet

Ikkje plag deg sjølv med dårleg samvit kjære!

Eg har sjølv amma begge mine, men tykkjer ikkje at det bør skje på bekostning av deg. Sjølv prøvde eg å pumpe innimellom, og eg må ærleg innrømme at det var heilt grusomt! Skjønnar ikkje at du holdt ut i 2 mnd!

nei kos deg med barnet og mme! Det er din unge og ditt liv!

Lukke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...