Gå til innhold

Hvor lang tid bruker dere på introduksjon av grøt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikkert individuelt, men hvor fort kan man trappe opp? Jenta mi er 5 måneder nå og vi må starte med grøt fordi hun ikke blir fornøyd med bare mm lenger. Har gitt smaksprøver 2 kvelder nå, (1-2 ts). Hvor lang tid bør man bruke på å jobbe seg opp til èn porsjon? Hvor lenge gir man ett måltid før man prøver seg med to? Målet er å kunne gi f.eks. grøt til kveldsmat og frukt e.l. til formiddagsmat. Er litt utålmodig etter å få mettet henne skikkelig men redd for å trappe opp for fort også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

rådet er jo at ingen sover rolig og godt på mett mage, så det er lurt å gi maten kansje 1.5t før hun skal ta natta, så gi henne litt melk like før hun sover for å "tippe henne i søvn" jeg brukte kansje en uke med litt mer mat hver dag til han fikk en hel porsjon, så begynte jeg å gi han noen skjer om ettermiddagen og jobbet på det samme måte opp fra der til 2 måtider.

jeg er ikke noe expert men nå er han 6 mnd, og spiser 2 porsjoner om dagen første etter hans morgen hvil, og andre rundt kl 18 og han legger seg rundt 19.30/ 20. og sover veldig godt både om dagen og natten.

alle barn er forsjellog da og ting kan fortsatt forranre seg her også ;O)

lykke til da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...