Gå til innhold

Nesespray og Paracet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte for en tid tilbake Ibux, men det kunne jeg jo ikke ta fordi det kan jo gjøre det vanskeligere det å bli gravid... Så nå har jeg paracet - men kan det være skadelig/vanskeliggjøre tingene hvis jeg tar en eller to om dagen? Og nesespray er et must - men der står det at overdreven bruk kan skade babyen... Men jeg er så inni helvete forkjøla! Jeg veit jo ikke om jeg er gravid heller da..

Noen synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er så tidlig at du ikke en gang vet om du er gravid så gjør det i såfall minimalt/ingen skade. Du bruker vel ikke store mengder heller. Som alternativ til vanlig nesespray kan du bruke saltvannspray, det er uansett et bedre alternativ.

Tar du paracet hver dag fordi du må eller bare fordi du er forkjølet? Hvis det er fordi du er forkjølet er det jo bare for noen få dager, og det burde jo gå bra.

Men er det annen grunn, så burde det kanskje vurderes, evt i samråd med lege, paracet/andre smertestillende er jo aldri bra å bruke over lang tid. Men når det er sagt så kan jo alle smertestillende brukes (når man prøver/er gravid)hvis man absolutt MÅ, men da i samråd med lege.

Skrevet

Jeg tar bare paracet nå siden jeg er så forkjøla.. Mulig jeg har litt feber og prøver å få ned den. Også er jeg jo så tett i hele hodet og det dundrer løs, derfor prøver jeg å bli kvitt det også med paracet.. Det samme gjelder nesesprayen. Det er bare fordi jeg er potte tett - våkner om natta fordi jeg ikke får puste og da er det full panikk hvis jeg ikke får spraya :) Jeg har dårlig erfaring med saltvann (funker jo ikke!!!) men jeg tenkte jeg skulle prøve den saltvann med mentol.. Skal på apoteket etterpå og da skal jeg kjøpe slimløsende hostesaft også, for det skal jo hjelpe svømmerne OG kanskje jeg får hosta opp dritten :)

Skrevet

Paracet kan du trygt da. Det kan du ta gjennom hele svangerskapet også. Nesesprayen Rhinox (tror jeg den heter) kan man ta når men er gravid. Det er i bunn og grunn det samme som de andre merkene, bare at denne er mer testa ut på området. Nesespray virker dessuten veldig lokalt, og puste må du jo;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...