AnneM. Skrevet 24. november 2007 #1 Skrevet 24. november 2007 Jeg gikk til gratis fargeanalyse på et kjøpesenter for mange år siden, og fikk vite at jeg er en "contrasting winter". Er det noen som vet hva det betyr, og kan jeg stole på at en sånn analyse idag? Øyenfargen min er "mørk militærgrønn" (grågrønn til grønn), i skarpt lys ser de knallgrønne ut. Håret er originalt mørkt (askeblondt?) som får veldig rødt skjær i sola. Jeg farger det ofte brunt, og da ser det nesten sort ut, kanskje pga den bleke huden min. Huden er kritthvit. Jeg synes det ser gulere ut enn de fleste andre, og jeg må kjøpe nesten gul foundation, dvs. at alle andre ser syke ut om de låner sminken min. Likevel mener noen at de ikke forstår at sminken kan være så gul, for de tenker at jeg har rosa toner når de ser meg...? Jeg kler sølv, men kan IKKE ha gull, da ser jeg syk ut. Jeg kler off-white mye bedre enn kritthvitt, men for kremfarget er ikke like pent. Hjelp? Fargene jeg får høre jeg er pen i er: Grønn som er litt mørkere og klarere enn øynene mine. Klar Burgunderrød (Ikke for grumsete vinrød) Kald brun (brunsort og mørk brun) Mørk Fuschia Farger som ofte gjør seg i veldig små mengder Sterk Fuschia Mørk blå Sort kan jeg bruke, synes jeg selv i alle fall.... Hjelp?
Entil? Skrevet 24. november 2007 #2 Skrevet 24. november 2007 ut fra beskrivelsen høres det ut som om du passer i de fargene du har skrevet,og at du er en contrasting winter,eller en kontrastfylt vinter som det heter på norsk.det vil si at du både passer i varme og kalde farger,siden du sier at du en grå grønn øyen farge indikerer det på at du er kald,men siden du har et mørkt hår med litt rød skjær indikerer det at du er varm,og siden du har blek hud går du under katogorien kontrastfylt vinter, for de har gjerne en undertone i huden som heller mot rosa, og derfor du må ha en gul aktig fondation. virker som du har god peiling på dette selv også,og som regel er det fargene du trives i som faktisk er mest riktig...og sort høres ut som er en veldig fin farge til deg:)
AnneM. Skrevet 24. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 24. november 2007 Tusen takk for tilbakemelding! Vet du tilfeldigvis hvilke andre farger jeg bør forsøke? Jeg bruker nesten utelukkende sort og mørk brunt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå