Gå til innhold

ligger dere på ryggen?


Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk nylig høre at man ikke skal ligge på ryggen, da man kan presse av en blodåre. jeg har ligget mye på ryggen jeg, men måtte jo slutte med det nå.noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ligger mest på siden, men i det siste så har det blitt så vanskelig å snu seg om nettene, at jeg gjerne sovner på ryggen, midt i en snuing..

Var på kontroll hos JM på onsdag, og hørte etter hjertelyden, den gikk ned i hastighet når jeg lå på ryggen, så hun sa at jeg ikke skulle sove på ryggen, men bare på sidene.. :)

Skrevet

jeg ligger på ryggen. er i uke 30. merker ikke at pusten blir tyngre eller noe slikt, men kan det være skadelig for bebis altså???

Skrevet

Vet ikke om det er skadelig, men hjerterytmen går i allefall ned...

Skrevet

Det er ikke helt bra for babyen heller, nei. Mener jordmor sa at det kan føre til redusert oksygenopptak hos den lille også.

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Jeg har ikke sjangs til å ligge på ryggen, blir svimmel med en gang. Så jeg ligger på siden. Blæh.....gleder meg til å kunne ligge flatt igjen!

Skrevet

Jeg ligger på ryggen. Får bare smerter i sidene om jeg ligger på sidene, og da får jeg ikke sove. Har ikke så stor mage selv om jeg er høygravid, og har ikke merket noe problem med å sove på ryggen.

Skrevet

jeg sover bare på siden...dersom det skulle hende seg at jeg sovner i en "snuing"...blir jeg fort kvalm, og våkner...men visste ikke at det var skadelig for ungen å ligge på rygg?? det har ikke jordmor sagt til meg...

Skrevet

Når man ligger på ryggen kan man presse på en blodåre som kan gjøre at det går utover oksygenopptaket til deg og barnet ditt. Tror de fleste vil bli kvalme/svimmel om det skjer.

(Og for å spekulere litt, så tror jeg at det kan være verre om man har lagt på seg 30kg og har en diiiiger mage, fremfor 2kg og liten mage.)

Skrevet

Angående å ligge på ryggen, er det på hardt underlag det advares mot! dette fordi det kan bli mye press på hovedpulsåra som ligger nær ryggraden, og det kan gjøre at man blir kvalm og svimmel etc. Det er spesielt i forbindelse med solsenger( solarium) det har blitt nevnt. Ellers er det absolutt ikke skadelig for barnet å ligge på ryggen; da skal jeg love deg det hadde ståtti alle de fine bøkene/bladene vi får hos legen etc....

Sover helst på siden jeg, men det er en smakssak:-)

Skrevet

Kalles vena cava syndrom om noen vil lese mer på nettet. Vena cava er kroppens største vene som fører blod tilbake til hjertet. Ligger langs ryggraden sammen med hovedpulsåren..

Skrevet

har ikke noe problem med å ligge på ryggen eller siden jeg. Varierer mellom de 2 stillingene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...