Gå til innhold

Aktiviteter som kan være artige for eldre med demens?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal lage en perm på jobb med foslag til forskjellige aktiviteter vi kan finne på med de eldre. Det må foregå innendørs på sykehjemmet, siden de ikke takler nye omgivelser og det må ikke være så veldig vanskelig.

Har kommet på litt forskjellig, men ville høre om noen her har gode forslag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så koselig da:-) kjenner jeg begynner å savner sykehjemmet jeg jobbet på. er utdannet aktivitør.

hva med feks lage brente mandler? kjenne duften av fordums tider.

finn ut hva som var vanlig julepynt, snacks, mat da de var unge el barn og prøve å lage noe sånt? pynte julenek og sette utenfor viduet til feks stua sånn at de kan se på det.

Skrevet

Høre på musikk. Ev. danse. Jeg har erfaring med å spille gitar å synge og de fleste liker det. Noen vil jo selv delta ved f.eks å spille på enkle rytmeinstrumenter.

Skrevet

Du kan jo spille ordtak leken eller "rappkjekftet".. Dette gjør vi en del på den dement avd jeg jobbe..

Ordtak leken: Du som jobber der begynner med ordtaket, så skal dem fortsette

"Rappkjeften": Boks med mange forskjellige bokstaver, så skal du trekke en og en bokstav - men før du trekke bokstaven sier du feks by i Norge på ---

Disse to er iallfall populære der jeg jobbe, men det komme jo ann på hvor langt inn i dementen dem ha komt...

Skrevet

Se på bilder og høre historier fra gamledager.

La de holde på med det de gjorde når de var i arbeid, som å bøte garn ol

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...