Gå til innhold

Hva slags juniorsete har dere ? (3.sete, 15 - 35 kg)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og er dere fornøyde ?

Jenta vår har dessverre allerede vokst ut av Acta graco Cosmic xtp, så nå trenger vi nytt.

Noen som har anbefalinger ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på det samme selv jeg, så dytter oppover..

Skrevet

Vi har Rømer Kidfix. Det er det eneste (?) setet i den klassen som kan festes med iso fix fester. Dette gjør at det er mer stabilt i bilen, spesielt ved sidekollisjon. Vi unngår også å ha et løst sete i bilen når jr ikke sitter i det - og har selen rundt seg.

Vi er superfornøyde med det, men har selvfølgelig ikke prøvd det i kollisjon da...

Sittekomforten og brukervennligheten er ihvertfall kjempebra. Koster ca 2000 kr - tror lilleprinsen.no har det.

Skrevet

Er isofix noe kun nyere biler har ? Jeg har ikke hørt om det:-)

Men det høres jo veldig greit og trygt ut at setet er festet godt i bilen. Jeg skal ta en titt på nettsiden.

Skrevet

Ja, det er ikke standard enda - men de fleste nyere biler har. Det er to kroker som stikker litt ut mellom bilens sete og seterygg. Stolen bare klikkes fast i disse.

I den aldersgruppen, fra 15 kg er det ikke et must, siden det likevel er bilens seler osm skal holde fast barn og stol.

Men for mer "avanserte" babystoler som det som er etter babysetet - er iso fix helt genialt. Slipper fare for feilmontering, og setet står som støpt. Sikreste løsning uansett hvordan man ser det.

Men vi syntes lkevel det var veldig greit å ha det på setet fra 15 kg også. Setet står som støpt.

Skrevet

Vi er i samme situasjonen som dere. Vi kommer nok til å kjøpe Britax med isofix som neste. Grunnen til at vi velger dette setet er at det har veldig god sidestøtte også når man forlenger det.

Skrevet

Man slipper jo også å feste et tomtbarnesete når man har isofiks da.

Skrevet

Vi ble anbefalt Recaro Young Sport! Veldig fornøyd

Skrevet

HTS er kommet med et nytt sete i den kg gruppen. har hørt mye positivt om det.

tror vi kommer til og kjøpe det når vi skal ha nytt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...