Gå til innhold

Urolig på stellebordet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 8 mnd gamle sønn nekter å ligge i ro på stellebordet når jeg skal skifte bleie. Han vrir seg som en makk og reiser seg opp på alle fire.. Hvert bleieskift er en kamp som ofte ender med grining, noe jeg ikke synest er kjekt. Andre som har opplevd/opplever dette og har gode råd å komme med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å henge noe i taket da som tar oppmerksomheten hans? :)

Hvis ikke kan du jo begynne å stelle han på gulvet:)

Skrevet

Min er så liten enda så her er det ikke aktuelt, men mine venninner med litt eldre barn har flyttet hele stellet ned på gulvet og byttet til up&go-bleier.

Skrevet

Er det samme om vi bytter på gulvet eller stellerbord, skal ikke ligge i ro og det samme gjelder bleier.. Ikke det spor bedre om det er up and go eller vanlige..

Å henge noe i taket blir vanskelig, da det er betongtak....

Flere gode råd mottas med takk

Skrevet

Samme problemet her, jeg lar han stå ved badekaret jeg, så leker han med alt han får tak i mens jeg får "jobbe i fred" med å kle på han;) Prøver alltid stellebordet først, men etter at bleien er av, så er det bånn gass rundt på magen eller setter seg opp.....Har nå byttet til up & go, og det er ganske mye lettere å ta på bleien, for han forflytter seg med en gang jeg prøver å tape bleien på....Så det er og blir en kamp, men tror bare det er en periode, det går nok over;)

Av og til prøver jeg å kle på han i våres seng, da herjer han vilt rundt i sengen og jeg etter, hehe, det er jo egentlig litt morsomt også;)

Skrevet

Vi har et langt speil stående på gulvet, bak stellebordet om du skjønner.. Min gutt er også 8 mnd. Vi har også hengt opp en leke med sugekopp på speilet. Så da ligger han og leker med den, eller titter på seg selv. Det syns han er morsomt, for han lager mange grimaser=)

Tannbørsten syns han også er kjekt og holde på med mens han får ny bleie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...