sevilla1 Skrevet 24. november 2007 #1 Skrevet 24. november 2007 Noen som vet hva man betaler en barnevakt på 17 år for en kveld? Ca 6- 7 timer etter at gutten er lagt og forhåpentligvis bare sover...
Gjest Skrevet 24. november 2007 #2 Skrevet 24. november 2007 80-100 kroner timen + kjøp inn mat og godterier ville jeg gjort ihvertfall...
*Hutula* Skrevet 24. november 2007 #3 Skrevet 24. november 2007 Til en på 17år, en 6-7 timer ville jeg gitt en 500-lapp og kjøpt inn noe digg
Gjest Skrevet 24. november 2007 #4 Skrevet 24. november 2007 100-150 kr timen... Kjøp inn mat og drikke... Lei en film etc...
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 24. november 2007 #5 Skrevet 24. november 2007 Jeg ville betalt ca 300 kr, og kjøpt inn mat og drikke. Alvorlig talt, 100-150 kr timen for å sitte å passe på en gutt som bare sover, da kunne aldri jeg ha gått ut. Min barnevakt er strålende fornøyd med dette, iallfall.
Gjest Skrevet 24. november 2007 #6 Skrevet 24. november 2007 Tja, sikkert ikke dritkult å sitte inne på en lørdagskveld, liksom... 300 kr synes jeg er dårlig betalt. Menmen, deg om det.
Gjest Skrevet 24. november 2007 #7 Skrevet 24. november 2007 hjelp.. for noen summer folk betaler her da.. dahar aldri jeg "råd" til å ha barnevakt... jeg syns det holder med 400 kroner og kjøpe inn snop, brus og mat.
SiljeMor88 Skrevet 24. november 2007 #8 Skrevet 24. november 2007 vi har to passepiker på 14 og de tar 35kr i timen men det er på dagtid.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 24. november 2007 #9 Skrevet 24. november 2007 Holder me rundt 300. Man sitter inne på frivillig basis. Man kan si nei når man blir spurt. Får man i tillegg godteri og lign, har de ingenting å klage på og det tror jeg ikke de gjør heller.
fox`y Skrevet 24. november 2007 #10 Skrevet 24. november 2007 jeg ga 300 kr og en røyk pakke til min barnevakt... hadde kjøpt inn mat,brus og godis da... syns d er mer enn nokk jeg når vi lever på 1 inntekt og har kunn 2000 etter regningene er betalt...
Gjest Skrevet 24. november 2007 #11 Skrevet 24. november 2007 Hadde aldri jeg giddet, men.... Man stiller jo opp, men en vanlig timelønn for en som jobber i den alderen er jo på fra rundt 90-130 kroner i timen.... Så synes man skal betale deretter.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 24. november 2007 #12 Skrevet 24. november 2007 Nå er det vel slik at de fleste tar imot det de kan få av penger..
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 24. november 2007 #13 Skrevet 24. november 2007 Jeg tror kanskje du har litt mer penger enn de fleste av oss andre her, Siklerotte. Og selv om du skulle hatt en tusing for å sitte barnevakt i den alderen, har de fleste 17-åringer et litt annet forhold til penger.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 24. november 2007 #14 Skrevet 24. november 2007 80-100 er vel vanlig.
Gjest Skrevet 24. november 2007 #15 Skrevet 24. november 2007 Jeg sier ikke at jeg skulle hatt en tusing - for de jeg ville sittet barnevakt for, skulle jeg ikke hatt noe.. Men ettersom det er noen de har tenkt å betale, antar jeg det er en person de enten ikke er i veldig nær familie med etc. etc... Og da syns jeg faktisk man bør betale såpass. Jeg tror neppe de fleste 17-åringer får 300 kroner til å strekke til mye. Det er ikke en gang et solpudder, liksom.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 24. november 2007 #16 Skrevet 24. november 2007 Jeg tror faktisk uansett at det er slik at vi ungdommer tar det vi kan få. Hadde jeg fått 300kroner + pizza, brus og godteri for KUN å sitte og se på tv i en kveld.. Da hadde jeg sagt ja og gledet meg over 300kr jeg ellers ikke ville hatt. For det første sparer jeg maten den kvelden, det er kanskje 50kr, så slipper jeg å kjøpe godteri. Da har jeg også spart 50kr. Dvs at jeg ville tjent 400kr tilsammens på dette. Dette vil jeg sagt ja til uten å nøle. Og unnskyld meg.. Men.. For å sitte barnevakt skal man gå å kjøpe seg sminke? Man kan ikke sitte barnevakt fordi man ikke får kjøpt sminke? Er du klar over hva jeg ville fått for de pengene? Jeg kunne kjøpt meg enten topper, tunikaer eller kanskje en bukse for 300kr. Ikke minst.. 3røykpakker for 300kr. Man skal være forsiktig me å forlange mye. Og man skal være forsiktig med å gi for mye også.
Gjest Skrevet 24. november 2007 #17 Skrevet 24. november 2007 Tja, ofte er det mer jobb en planlagt å være barnevakt. Jeg har sittet barnevakt mang en gang før jeg ble mor selv - fordi jeg har stilt opp for folk... Og det har vært veldig mye jobb til tider - selv om barna egentlig skal sove. Jeg gjorde det gratis fordi det var nær familie, men jeg ville aldri gjort det samme for noen jeg ikke var i særlig nær familie med, for en så lav sum, nei. Det er ikke å bli betalt for den jobben man ytrer, mener jeg. Er faktisk av den mening at det bør betales til den som sitter barnevakt, akkurat like mye som vedkommende ville ha tjent ved å jobbe et annet sted. Nemlig 90-150 kroner i timen... Hvis det hadde vært en butikk f.eks, hadde de tilogmed fått kveldstillegg for de sene timer. Jeg sier ikke at man nødvendigvis behøver å kjøpe seg sminke. Jeg sier at man faktisk ikke får spesielt mye for 300 kroner. Og det er et faktum du ikke helt kan endre på. Jeg mener ikke at det er å gi for mye med en sum fra 90-150 kroner i timen.... Det synes jeg faktisk er det eneste riktig. Annet ser jeg på som utnyttelse.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 24. november 2007 #18 Skrevet 24. november 2007 Men Siklerotte, da mener du vel at man skal betale en dagmamma det hun ville tjent et annet sted også, da? Si 150 kr timen, ganget med 8 timer om dagen ganget med 5 dager i uken ganget med 4 uker i måneden. Det blir... hmmm 24000 i måneden. Da blir det lønnsomt å jobbe, gitt.
Gjest Skrevet 24. november 2007 #19 Skrevet 24. november 2007 Personlig hadde jeg hvert fall betalt en dagmamma det, ja... MEN, nå mener jeg også at det er en stor forskjell på en 17-åring som faktisk stiller opp som barnevakt en gang i blant, og sitter inne en lørdagskveld og en som velger å være dagmamma som fast jobb.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 24. november 2007 #20 Skrevet 24. november 2007 OK, det er bevist. Du har faktisk ikke begrep om pengers verdi overhodet.
Gjest Skrevet 24. november 2007 #21 Skrevet 24. november 2007 Fordi? Hvis noen skal passe min datter - så betaler jeg dem gjerne mye for en god tjeneste.
celodi Skrevet 24. november 2007 #22 Skrevet 24. november 2007 Ikke mere enn 300kr..HUn får vel mat,brus og godis? Er ikke såå mye annet en kan gjøre når man er så ung heller kanskje? hehe,husker godt at vi festa mye på den alderen,men kommer jo ikke inn på byen å sånn da.. Kanskje hun kan ha med seg en venninne også..
*Hutula* Skrevet 24. november 2007 #23 Skrevet 24. november 2007 Hm, det er vel kanskje en litt dårlig sammenligning i.o.m at hvis man skal leve av å være dagmamma sier det seg jo selv at man må ha mer enn ett barn... Altså har man tre dagbarn og ønsker 100kr timen deles jo den summen på tre... Jeg er helt enig i at gode barnevakter bør man betale godt, minimum 100kr timen eller god fastpris for en helkveld
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 24. november 2007 #24 Skrevet 24. november 2007 Jeg mener at hvis du tror at et vanlig menneske har råd til å betale 24000 i måneden for barnepass, ja da har du ikke begrep om pengers verdi. Jeg er forøvrig enig i at det er forskjell på en som er dagmamma og en som gjør det av og til. Og en dagmamma får sjelden mer en 200-250 kr dagen, selv om det er gjerne 8 eller 10 timer mens barnet er våkent. Ergo er 300kr + mat og drikke mye bedre betalt enn en dagmamma får.
Gjest Skrevet 24. november 2007 #25 Skrevet 24. november 2007 Ja, men som H something under her sier og - en dagmamma har ofte flere barn og har valgt den jobben selv... En annen ting er å være barnevakt nå og da. Jeg mener heller ikke at alle har råd til å betale 24,000 i måneden for barnepass. Du spurte meg om jeg mente at man skulle betale like mye til en dagmamma. Svaret mitt var at JA, det ville jeg personlig gjort. Det betyr dermed ikke at jeg mener at alle skal det. Jeg har ganske høye krav iforhold til hva jeg forventer av en dagmamma som skal passe min datter... Og er villig til å betale for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå