Gå til innhold

Har lest ett eller annet sted at..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nyfødte ikke skal sitte så lengen i bilsete! Hadde en liten diskusjon med ei i en barnebutikk.. Men hun sa at det var ingen fare,bare å kjøre i timer! Bare å ta babyen ut i pauser.. Mener å ha lest at den ikke skal sitte mer enn 20 min i strekk i begynnelsen! Hva er riktig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke hva som er riktig her, men har også hørt at de ikke skal sitte så lenge av gangen i begynnelsen.

Skrevet

det er på grunn av ryggen, ikke kjøre mer enn en time av gangen, ta pauser og gå ut og tren opp ryggen litt.. Bøy og tøy! hehe..

Skrevet

Herregud, du kan jo ødelegge ryggen til ungen din hvis du kjører i timer av gangen! Tenk deg det selv. Ungen har ikke ordentlig skjelett når den er nyfødt, for det meste bare brusk, og den har jo ikke bygd opp mye muskler, med tanke på at den har ligge i vann inne i livmoren.. Den trenger å trene seg, og blir fort sliten, og kan få vondt... Jeg ville heller brukt bag i noen mnd, hvis dere planlegger lang kjøretur..

Skrevet

jeg spurte en fysioterapeut om dette, og hun mente at så lenge babyen sov og hadde det greit, så måtte den bare det. men etter et par timer, kunne en godt ta babyen ut og la den ligge flatt litt, før en kjører videre. men igjen, ingen vits i å vekke babyen sånn at den kanskej ikke finner roen igjen, og ligger urolig i setet etterpå. da var vitsen vekke...

Skrevet

Hvis ikke babyen kan ligge i sete lenger enn 20 min så kommer jeg meg ikke hjem fra sykehuset. Disse setene er jo beregnet for babyer så det kan ikke være helt skadelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...