Gå til innhold

hva skjer med meg? langt.. ang magetrøbbel/kvalme

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg får magekramper ca en gang i halvåret, dette har vart i 3-4 år nå. før jeg var gravid, mens jeg var gravid og etterpå.. kan sammenlignes med fæle rier på det verste, samtidig som jheg kaster opp, brekker meg og må sitte i kroket stilling liksom. feks på knær på gulvet, og bøye meg over en stol. vondt å ligge, stå sitte, ja alt. har vært på ultralyd 2 ganger, senest i går, for den nye fastlegen min mente det var gallestein. men de fant ingen stein. men dette er nå en ting.

det som plager meg veldig nå er:

har de siste ukene vært litt innimellom morgenkvalm. går på prevensjon, men tok test, negativ. på onsdag, i 8 tiden(altså ikke med en gang vo stod opp men ca en time etterpå) ble jeg så uutholdelig kvalm, at jeg bare måtte riunge min mor, og få henne til å komme å ta mini. jeg kastet opp og var helt utrolig kvalm. etter å ha sovet litt og slappet av ble det bedre. torsdag skjedde det samme, ble kjempekvalm i 8 tiden, måtte få mannen hjem fra jobb. etter å ha sovet noen timer, var jeg helt fin igjen, og gikk på jobb og alt mulig. fredag fikk jeg sovet litt ut, for jeg skulle på ultralyd kl 10, og jeg fikk mannen til å levere mini til mor som skulle være barnevakt før jeg skulle gå, slik at jeg fikk sovet til 9. var bittelitt uggen den formiddagen men ikke så ille. i dagsto jeg opp med mini i 7 tiden, følte meg helt fin.. etter en halvtimes tid ble jeg dårlig og måtte legge meg igjen. nå har jeg sovet til nesten nå, og er ikke dårlig lenger. rar i magen(litt diareaktig) har jeg vært hele tiden.

jeg er ikke gravid, tok en test på torsdag, negativ og hun som tok ul i gå, hadde nok sett det, jeg spurte henne om hun hadde sett om jeg var gravid. og hun hadde det, med mindre jeg barevar noen få uker på vei.

nå vet jeg ikek hva som skjer.. trodde først det var omgangssyka, men da hadde jeg vært dålig døgnet rundt vel? mor sier det er poga for lite søvn, men jeg har ikke sovet mindre nå enn resten av dette året..(mini er 1 år)

gruer meg sånn til uka igjen.. det er så fælt, å være så kvalm at man må ha med en pose overalt, klar til å spy. med en liten. føler jeg ikke kan sykemelde meg, for er jo frisk om kveldene, og denne uka skal jeg jobbe masse, har ikke jobbet lenge nok til å få penger for de dagene jeg er syk, og pengene trenger vi, veeeldig! så jeg må nesten jobbe.. sukk.. kan ikke få mannen hjem hver dag heller..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenkte med en gang på gallestein, men siden det er avkreftet, så lurer jeg på om det kan være noe du spiser?? Jeg ville også fått legen din til å henvise deg til gastroskopi eller koloskopi, for å sjekke om det er noe som er i ulage i spiserøret, magesekken eller tarmene dine. Kanskje du kan forsøke å kutte ut melk, mel o.l i noen uker, for å sjekke om det blir bedre. Lykke til :)

Skrevet

kanskje noen flere har synspunkter..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...