Anonym bruker Skrevet 24. november 2007 #1 Skrevet 24. november 2007 Ble fortalt at når mamma er arbeidsledig får ikke pappa dekket permisjon av folketrygden, noen som vet om dette er tilfelle? Jeg er selv student og det ble også sagt at det samme gjaldt om mamma var student. Ble litt bekymret nå...
LilSilja Skrevet 24. november 2007 #2 Skrevet 24. november 2007 Fikk beskjed av NAV at så lenge jeg ikke tar permisjon fra studiet mitt så kan pappaen ta permisjon etter de første 6 ukene, 34 uker i alt.
helenis + E-07 & D-09 Skrevet 24. november 2007 #3 Skrevet 24. november 2007 Hvis mor ikke har opparbeidet seg rett til fødselspenger så får ikke far lønnet permisjon. Iallefall den beskjeden jeg har fått.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2007 #4 Skrevet 24. november 2007 Hvis mor ikke har opparbeidet seg rett til fødselspenger, har heller ikke far rett på fedrekvoten som er på 6 uker. Men han kan søke vanlig fødselspermisjon pga grunnlag av egen inntekt. Han kan tidligst begynne denne permisjone 6 uker ( tror jeg) etter fødsel, men da er kravet at mor er i aktivitet. Jobb, studier o.l. Står en del om dette på nettsidene til NAV.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2007 #5 Skrevet 24. november 2007 Hvis mamma er arbeidsledig, så kan det godt være at hun har opparbeidet seg rett til fødselspenger. Dagpenger er likestilt med arbeidsginntekt. Da er det også mulig at far har rett på fedrekvoten, hvis mor har opparbeidet seg dagpenger på grunnlag av jobb som er mer enn 50 %. Jeg gikk arbeidsledig de siste 5-6 mnd før jeg gikk ut i permisjon og far fikk fedrekvote for jeg hadde jobbet i 100 % stilling før jeg ble arbeidsledig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå