Gjest Skrevet 24. november 2007 #1 Skrevet 24. november 2007 Jeg har hittil handlet: Sokker: Tynne: 3 stk Tykke: 3 stk Tøfler: 1 stk Lue: 3 stk Vinterdress: 1 stk stl. 50 Sparkebukse/dress: str. 50: 1 str. 56: 3 Bodyer (uten lange ben) str. 50: 2 str. 56: 5 str: 62: 2 Bukser: str. 50-52: 2 Gensere: str. 56: 3 Pysj med lange ben: str 50: 1 str. 56: 2 Jeg har ikke fått handlet inn ullbodyer, men dette skal jo også gjøres. Noe jeg mangler?
Gjest Skrevet 24. november 2007 #2 Skrevet 24. november 2007 Om du har mulighet til å vaske når det passer deg, så synes jeg dette ser fint ut jeg. Eneste jeg tenkte på måtte være et par pysjer (56-62) til, så slipper dere å gå tom - greit å ha litt i reserve om bebisen bæsjer rennende etter hver amming - noen gjør det andre ikke. Oppfatter det som en edrulig samling, og dere sikkert masse mer etter fødsel ) I den fargen som februarmirakelet er )
snart mor til 3 Skrevet 24. november 2007 #3 Skrevet 24. november 2007 man får jo veeeldig mye i barselgaver fra fjern og nær,så det er nok et greit utgangspunkt..butikkene stenger jo ikke fordi at du har født,så er ikke noe problem å handle mer fortløpende..
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 24. november 2007 #4 Skrevet 24. november 2007 Og ikke minst så er det jo greit å vente med å handle for mye til man vet hvilken str babyen trenger..
nungo Skrevet 24. november 2007 #5 Skrevet 24. november 2007 Synes det så veldig fornuftig ut, jeg :-) Høres ut som babyen skal få det riktig så bra hos dere :-) Jeg ville kanskje supplert med et par strømpebukser i hhv. ull og bomull - det kan være fint å ha sammen med en body. Ellers kan du regne med at de fleste barselsgaver er i str. 62 eller større, så det er fint at du selv har kjøpt det meste i mindre størrelser.
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 24. november 2007 #6 Skrevet 24. november 2007 ville kjøpt litt flere pysjer kanskje, og så funderer jeg litt på om en vinterdress i 56 hadde vært greit? Jeg fikk en gutt på 54 cm og 4,5 kg første gangen, og 50 var aldri passelig... 56 passet i 3 uker.. Har derfor ikke kjøpt noe i 50 denne gangen..
Trude79 Skrevet 24. november 2007 #7 Skrevet 24. november 2007 Med mitt første barn hadde jeg handlet inn beibiklær i str 50. De ble aldri brukt... Kjøp heller str 56 til de første klærne... Et lite tips bare... Bedre at klærne er litt løse enn at de er akkurat. De fleste er jo 50 cm eller over når de blir født...
Gjest Skrevet 24. november 2007 #8 Skrevet 24. november 2007 Alle klær jeg har i str 50 er det ivrige besteforeldre som har handlet. Tror jammen de satser på en liten baby hehe Men da ender jeg opp med å kjøpe noen flere pysjer og en vinterdress i str 56 i allefall. Takk for svar, alle sammen
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 24. november 2007 #9 Skrevet 24. november 2007 ja, pleier å være slik med besteforeldre Men med tanke på at du ikke vet kjønn, så er det jo ikke vits i å kjøpe for mye heller, for besteforeldrene løper vel ut etter fødselen og kjøper blått eller rosa i tillegg
vannkvinne82 *060208* Skrevet 25. november 2007 #10 Skrevet 25. november 2007 jeg ville også supplert med noen strømpebukser...
Tigermor. Skrevet 25. november 2007 #11 Skrevet 25. november 2007 Utstyrslista mi i str 50. Body m lang arm 7stk Body m kort arm 5stk Ull-longser 4stk Bukser 6stk Gensere 6stk Sokker 6par Luer 3stk Fleecedress 1stk Jakke 1stk Nattdrakter 3stk Ullsett med bukse og jakke strikket av svigermor =) Grunnen til at jeg har kjøpt så masse i str 50 er at jeg fikk liten baby sist og str 50 var passe i nesten 2mnd. Har vært på vekstestimering og vet at jeg mest sannsynlig får en liten gutt også denne gangen. Har termin lillejulaften og da er det ikke bare bare å dra på babytøyhandel i romjula visst jeg skulle mangle noe, bor i tilegg 8 mil fra nermeste kjøpesenter med bra babytøyutvalg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå