Gå til innhold

Sur å drittlei allerede....termin om 14 dager!!


Nurkfrid 27.11.07:-)

Anbefalte innlegg

Noen flere som har det slik. I dag føler jeg meg så supersur at jeg egentlig kunne holdt senga hele dagen. Lørdag er dagen for butikkgåing og kafe-virksomet, men ikke for meg i dag iallefall, er så lei av alle som kommer med sine såkalte "koselige"-gravidkommentarer; "næmen oi å TJUKK du har blitt"!!! "ja no ser jeg på leppene dine at du føder snart...", "sannelig har du en stooor mage"... og alle liksom flirer og føler seg SÅ grei som har sagt det. Huff, det er ikke noe koselig nei.

Det verste er at jeg enda i verste fall må gå i flere uker...Tror jeg får holde meg inne sammen med mann og barn i dag og heller gå en tur ute i skogen- helt alene:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er lov å være lei!! Alle de velmenende ordene fra folk rundt deg er sikkert ikke vondt ment, men det føles sånn. Jeg har sett "fødeklar" ut i lange tiden, og har ikke termin før 20 desember. Litt slitsomt at alle maser alt, når det er nesten 4 uker til termin... Ta vare på deg selv, og gjør det du vil og ikke det andre forventer.

 

En kollega sa at nå er det "neste" tid.. Så kos deg hjemme og gjør klar "redet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er sant som du sier:-) Skal ta godt vare på meg selv og koser meg slik at jeg er opplagt til fødselen og tiden etterpå. Heldigvis er de fleste dagene gode, kose meg jo med denne digre magen, ikke mange gangene jeg skal gå slik i løpet av livet..:-)

 

Klem klem og god helg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og i like måde!!

 

Høres ut som du har det litt greit og!! Viktig å samle krefter til etter fødselen. Veldig fin tid, men travelt, og av og til blir du håpløst sliten... men det går fort over. Ellers hadde ikke nesteman kommet så fort her hos oss. Har bare 16 måneder mellom nr 1 og denne.

 

Lykke til i tiden fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes alle som sutrer og klager over hvor forferdelig det er å være gravid bør reflektere litt over hvor utrolig heldig man er som får lov til å oppleve en graviditet og det å bære frem et barn - ikke alle får oppleve dette privilegiet.

 

Har termin om 6 dager, i full jobb frem til nå og har vært veldig bevisst på at klaging ikke fører noe godt med seg.

 

Er man seg litt bevisst på å være positiv i denne perioden tror jeg alt går så mye bedre!

 

... dette bare til ettertanke........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg helt enig med deg i det, vi er utrolig heldige, mange som ikke kommer i samme situasjone selv de ønsker det veldig veldig. Vårt barn er også etterlengtet og vi har jobbet hardt for å få det til;-) Men likevel er det nå slik at noen dager, eller i allefall noen timer av noen dager ikke er like gode, og da er det faktiske litt godt å "skrive ut litt frustrasjon" isteden for å "skrike det ut" til alle rundt oss...

En et fortsatt hærlig svangerskap, vi nærmer oss fødsel og en spennende barseltid:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med deg Nurkfrid.. Har to uker til termin og er dritlei av å være hjemme alene. Har ikke så mange andre valg når samboer jobber hele tiden og ettersom jeg er ny i byen har jeg ikke mange å besøke. Ikke at jeg kommer meg så langt om jeg prøver heller.. Har vært plaget med det meste gjennom svangerskapet og aldri klagd til de rundt. Har alltid vært veldig bevisst på hvor heldig jeg er både før jeg ble gravid og nå. Er fullstendig klar over det privilegiet jeg har fått og er utrolig takknemlig for at jeg får oppleve det mirakelet det er å få et lite barn. Men, når det er sagt så tar det på å være konstant trøtt og sliten hele tiden, i tillegg har jeg hatt smertefull bekkenløsning i over fem og en halv mnd nå. Gravid eller ikke så tar det på i lengden å gå med smerter hver dag. Da kan det faktisk være ganske godt å få ut litt frustrasjon her inne istedet for at det går ut over de rundt. Det er også godt å vite at det faktisk er normalt å blir lei og at en ikke skal ha dårlig samvittighet av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker humørest svinger gangske mye nå (5 uker til termin). Har ikke tidligere merket noe til disse gråtetokter som alle snakker om. Men det er sikkert veldig vanlig når det nærmer seg slutten.. Masse hormoner og masse tid til grubling. Gleder meg til å bli meg igjen! Og til å bli kjent med dette mirakelet som har bodd inni meg så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint an å være lei av å være gravid, samtidig som man vet at man er den heldigste i verden som venter et lite barn!! Ville bare si det til Anonym som var innom her... Det hadde vært mye verre om alle skrev at det å være gravid er rosenrødt fra dag en til fødsel... da hadde jeg jammen følt meg alene med vondtene og klagene mine... Veldig fint sted å skrive ut litt frustrasjon her. Stå på jenter, uansett om dere har det perfekt eller er "drittleie"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...