Anonym bruker Skrevet 24. november 2007 #1 Skrevet 24. november 2007 uff, jeg føler at jeg trøkker altfor mye søtt i munnen min:( har så dårlig samvittighet for det. føler jeg er måteholden med brus, men jeg klarer ikke holde meg unna godteri:( jeg tar vitaminer hver dag, ikke røyker jeg, men hvor mye har kostholdet å si for barnet? jeg vet man kan få større barn av å spise mye sukker, og svangerskapsdiabetes. det kan hende jeg føler at jeg spiser mer enn jeg gjør. er veldig flink til å dømme meg selv, men dette er noe som gnager hver dag. vi prøver å spise variert til middag, men jeg føler at vi feiler der også. dette er ikke lett altså. så meg forresten i et prøveromsspeil i går, så ut som jeg skulle rett på fatcamp:( er i uke 30 og har gått opp 12 kg damer. dette ble ekstremt sytete. skader jeg barnet mitt med dette sukmkersuget. hva vil dere si er måteholdent???
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 24. november 2007 #2 Skrevet 24. november 2007 Det blir nok litt for mye søtt her også.... Selv om kostholdet er grunnleggende sunt, har jeg de siste to månedene hatt et veldig søtsug. Drikker heller ikke brus så ofte, men det blir gjerne enten litt kjeks, kakao, drops eller sjokolade hver dag. Jeg får litt dårlig samvittighet, men tror nok at den lille egentlig har det veldig bra der inne selv om jeg skeier ut med noen pepperkaker nå og da. Jeg tenker at det viktigste er at jeg får i meg nok av det sunne - og det tror jeg at jeg gjør.
Kvitrebekk Skrevet 24. november 2007 #3 Skrevet 24. november 2007 Kjenner meg så godt igjen! Klarer å være måteholden med brus, men snop?!? Bare må ha noe hver dag. Prøver å være flink med middag, og det synes jeg egentlig vi klarer ganske greit. Er i 31. uke og hadde gått opp 7 kg på tirsdag. Samvittigheten gnager! En liten trøst er at legen trodde at babyen ikke var veldig stor når jeg var på kontroll på tirsdag.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2007 #4 Skrevet 24. november 2007 Jeg sliter med akkurat det motsatte av dere.... klarer å være måteholden med godis og snop.... men brus.... uff, det går bare ikke. Er nærmest avhengig! Er brus værre en godteri?
MaliMali- Lykkelig 2barnsmamma Skrevet 24. november 2007 #5 Skrevet 24. november 2007 Samme her. Har tatt helt av på alt snop og chips og brus og is. Alt går til bunns :-( Men grønnsaker og frukt er jeg kjempepåpasselig med... huff, hva hjelper det når jeg trykker i trynet alt det usunne. Det går nok likevel fint skal vi se:-)
06,07 og spire nr 3 i 2010 Skrevet 24. november 2007 #6 Skrevet 24. november 2007 Jeg la på meg 26 kg med nr 1 og hun var 3900g,men denne gangen er jeg på 13kg i uke 36 og jordmor sier at dette blir en baby godt over 4kg ja.(4,3-4,4) Så vi får se, jeg spiste mye mere snop forgje gang enn denne så om det kun er det som gjør at babyen blir stor klarer jeg ikke helt å tro på. En må jo se på slekten sin også på hvor stor en baby blir. En vil jo ikke få en mini baby hvis alle i familien er over 174 høy. Men ja det er vel lurt å spise sundt.hehe. jeg klarer aldri det, ikke nå de siste ukene iallefall.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2007 #7 Skrevet 24. november 2007 jeg er i uke 36 nå å har gått opp 25 kg ca...da jeg var på ul i uke 32 var jeg faktisk på -2% på vekstgreia...å snuppa ca 2 kg...så ingenting som tyder på at jeg får en svææær baby fordi jeg har gått opp masse kilo..å jeg er heller ikke flink til å spise sunt...spiser alt jeg har lyst på jeg ;P hehe men til gjengjeld legger jo disse kiloene seg over alt så jeg får en stoor jobb i ettertid da hvis jeg har tenkt å få på meg igjen klærne mine en gang ;P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå