Gå til innhold

Til dere som får penger til bryllup av slekta......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spørr dere om å få noe eller sier de det selv?

Å når sa de det at de ville være med å betale? Eller når spurte dere om det?

Sambo har gått ned på knærne å vil gifte seg, men det stopper seg opp i økonomien å gifte seg. Da må vi spare, å det kan gå MANGE år til vi får råd:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det første pappa sa når vi sa at vi skulle gifte oss var at "jasså, har du tenkt å gjøre meg fattig nå?" med et smil om munnen. De tok det som en selvfølge med en gang at de skulle bidra, samme gjorde foreldrene til min tilkommende. Det er jo den gamle tradisjonen, det er liksom bare sånn det er tenker jeg da. Hadde blitt veldig skuffet om de ikke bidro med noe. Nå skal det sies at foreldrene på begge sider har god økonomi og det tar ikke knekken på dem økonomisk å bidra.

Skrevet

De betalte enel da broren min giftet seg, derfor vet jeg det. I tillegg har de sagt det... Ikke spurt, nei.

Skrevet

Jeg ville satt dem ned å spurt på en voksen måte om de har tenkt å bidra. Hos oss ble det som en selvfølge at begge svigerforeldre er med på å betale. De betaler festen så betaler vi ringer og klær og slikt selv. Dialog er viktig siden de faktisk får noe de skulle ha sagt siden de bataler. For eksempel hvor mange som kan inviteres...

Skrevet

Jeg spurte mamma rett ut. Vi har lyst å gifte oss, kan du bidra med noe? Vi får 10.000 av henne. (skal ha et lite bryllup) Sambo sin far sa selv at de skulle se hva de kan hjelpe oss med. Så det henger bare i luften, men regner med vi får noe derfra også =)

Jeg ville også ha et stort overdådig bryllup, men vet at det aldri kommer til å skje. Nu når vi har fått barn sammen, synes jeg det er enda mere viktig å være gift. Og det trenger ikke være så stort bryllup heller.

Vi har laget innbydelsene selv, samt at bryllupsheftet skal vi lage. Vi sløyfer fotograf fordi vi har en veldig flink venn. Vi skal ha selskapet på et hotell, men kun spandere drikke under maten. Det er maten og drikken som drar mest penger hos oss. Blir 20 000 for 33 voksne og 3 barn. Kjole skal jeg leie eller kjøpe brukt, så det blir ikke mer enn 3000,- Sambo og mini skal leie klær. Vi skal kun ha en gitarist, han er også veldig artig, så han skal showe litt. Vals ol. blir spilt på cd.

Vi skal nok klare å holde oss under 40 000,- og det synes jeg ikke er galt.

Sett dato og bestill kirke. Da kommer resten av seg selv. Alt skal ikke betales med en gang. Men blir fordelt på alle forberedelses mnd.

Skrevet

Kunne aldri falt meg inn å spørre om penger - det er vi som skal gifte oss og ikke de. Hadde vi ikke kunne klart et stort bryllup økonomisk hadde vi valgt et mindre ett - det viktigste er jo at man blir gift - ikke alt det andre rundt. Uansett - svigermor spurte om det var greit for oss at de tok ansvar for innkjøp av drikkevarer, da de har hytte i Sverige - det var det selvsagt. Pappa sa når jeg snakket om prisen på middagen at "jeg skal hjelpe deg med å betale den middagen, så det skal du ikke tenke på"... Så de har tilbudt seg av seg selv, men jeg hadde aldri spurt direkte og vi sparer penger som om vi skulle ha dekket alt selv.

Skrevet

Foreldrene mine skal være med å betale.

Jeg har ikke spurt, men de var med på å betale bryllupet til broren min og har sagt at jeg skal få det samme som han:)

Resten må vi betale for selv da=)

Skrevet

Vi visste vi fikk av foreldrene mine, da de betalte en del når broren min gifta seg.. Vi får da samme sum som de fikk..

Spurte svigers på en ordentlig måte om de kom til å bidra,noe de skulle..

Ser ikke noe galt i å spørre på en ordentlig måte, det gjør det hele lettere å sette opp budsjett og sparing..

MEN å FORVENTE at de hjelper til er en helt annen ting! Det synes jeg ikke noe om!

Skrevet

Mine foreldre betaler 1/4 del, samme som de gjorde for min søster, pluss at mamma betaler halve kjolen min. Resten dekker vi selv, sparer, feriepenger osv. Tar ikke opp lån for å få til dette, det føles litt feil.

Skrevet

vi fikk hele bryllupet i gave av foredrene våre, da jeg fortalte mamma at vi hadde forlovet oss og satt dato til bryllupet sa hun at hun gjerne ville gi oss bryllupet i gave, det samme sa svigers. Vi var kjempe heldige som fikk en så stor og flott gave, for vi hadde ikke regnet med eller tenkt tanken at de skulle betale bryllupet for oss.

Skrevet

selv om foredrene våre betalte fikk vi bestemme alt hvordan festen skulle være og hvor mange gjester det skulle være, så alt skjedde på våre premisser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...