Gå til innhold

Noen som har...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...besvimt under fødselen? Har bare 3 uker igjen til termin, og har bare tenkt at jeg vil ta det som det kommer. Hver gang jeg hører om fødsler så hopper hjertet mitt. Tror jeg har litt fødselsangst, men det er jo ikke noe annet enn å bare hoppe i det. Men derfor lurer jeg på om det er noen som har svimt av under en fødsel, p.g.a nærvøsitet, stress+++

Håper på masse svar..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei;). Jeg minnes at jeg leste en gang om at kroppen produserer stoffer som gjør at man IKKE besvimer under fødsel, uannsett hvor vondt man har. Husk at kvinnekroppen er spesialkonstruert for å kunne bære fram og føde barn. Under fødselen vet kroppen selv hva den skal gjøre. det er helt fantastisk og fascinerende! Ikke vær redd, kroppen din, du og jordmor skal samarbeide om å få ut barnet ditt. Du skal gjennom noe fanastisk, ikke noe grusomt;)

Skrevet

Tror det er en veldig fornuftig inngangsvinkel å ta det som det kommer. Selv om du leser om fødsler osv så er hver fødsel og hver kvinne forskjellig. Å bruke pusteteknikk aktivt kan hjelpe deg til å slappe av og hindre at du evt. besvimer. Jeg har ikke selv besvimt og aldri hørt om noen som har gjort det (det er vel helst pappaen som har tendens til å sviem av!)

Skrevet

Ja, har liksom ikke villet tenkt på det. Men jo nærmere tiden kommer jo mer nærvøs blir jeg. Takk for svar, gleder meg jo av mange forskjellige grunner, bare litt redd for hva jeg har i vente. hehe.

Men det at sambo kommer til å svime av er bekreftet. Han kommer nok til å svime av på grunn av all stresset, også liker han ikke å se andre sitt blod. hehe. men håper det går bra.

Ønsker alle andre lykke til med fødselen også! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...