Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg så lei..Gubben legger seg langt på natt og klarer tydeligvis ikke stå opp tidlig i helgene (bortsett fra når han jobber) Jeg står opp som oftest med mini. Ikke orker han å finne på noe heller. Ikke klarer han å rydde opp etter seg engang...slenger bare klærne sine på gulvet på kvelden...unnskyldning? det er så langt bort til stolen...hallo altså..Nå er jeg i uke 34, og begynner attpåtil å bli syk. Vet ikke hvor mye mere jeg orker. Har snakket om det hundre ganger, men det skjer aldri noe.Jeg orker ikke gjøre alt alene!! Svigers kommer på besøk etterpå også..hadde planlagt å lage vafler osv, men jeg orker ikke å gjøre istand alene. nå ligger han å sover.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå inn og røsk ham opp av senga, og sett ham igang med vaflene!

Skrevet

syns du skal ta skikkelig tak i han,det nytter ikke å bare snakke fint osv..

man må si det man mener og skikkelig mene det !!

bli sint,gråt litt også..

få han til å skikkelig forstå at du ikke kan ta deg av alt når du er høygravid og har en 3åring attpåtil..

makan..

hadde klikka for meg..

Skrevet

har snakket om det mange ganger og han sier: joda jeg skal skjerpe meg..men det skjer aldri...jeg orker ikke ha det slik resten av livet

Skrevet

Kjære vene... For en dust... Du er i uke 34, han må da skjønne at du er sliten....

Skrevet

Jeg tror egentlig ikke det er så lett å forandre han hvis han har vært slik hele tiden. Eneste jeg kan tenke med som kan hjelpe, er familierådgivning. Hender det hjelper å få høre ting fra andre.

Skrevet

da syns jeg du skal si det også til han...

at du ikke orker ha det sånn resten av livet og viss han ikke kan ta sin del av arbeidet og ansvaret så får du si at du flyttter hjem til mamman din eller noe der du kan få litt hjelp og avlastning...

Skrevet

Welcome to my world!

Har i tillegg en som ikke "klarer" å stå opp tidlig om morran, og som har jobbet sent hver dag hele uka.

På mandag var han "syk", ikke feber, men sånn nesten. Han var hjemme hele dagen, og da jeg kom hjem kl 7 på kvelden etter å ha levert i barnehagen, jobbet i 8 timer, og vært i byen etterpå for å se etter teaterbilletter og spist middag med mamma og Ida, og Ida tissa på seg i parkdressen, så hadde han ikke gjort en DRITT i huset!! Til og med frokosten lå på kjøkkenbenken...... HELT kaos.

Tirsdag og onsdag og torsdag jobbet han til langt på kveld, klarte faktisk å levere Ida i bhg onsdag og torsdag. SÅ - jeg ansatte vaskehjelp. De beste 200 kronene jeg noen gang har betalt for noe. Hehe.

Skrevet

Du får gå han til han å si "nå kommer foreldrene dine snart, huset ser ut som et helvete og jeg har ikke laget i stand NOE. Jeg går ut å handler, tur e.l så får du ordne til dem kommer. Kommer til å komme inn etter dem har kommet, og si avtalen var at han endelig skulle hjelpe ut sin gravide kone fordi hun ikke klarer eller skal gjøre alt alene."

Så hadde jeg latt han sitte der alene. Om han ikke gidder å stå opp så får det bli hans prob. Han kommer sikkert til å få litt kjeft av moren sin når hun kommer å ser at han ikke gidder å hjelpe deg :P

Skrevet

Ta en ti liters bøtte med kaldt vann å hell over han! da våkner han nok! ( men det er vel du som må rydde alt etterpå.. så kanskje ikke så lurt...)..

Skrevet

han står i dusjen nå etterat jeg vekket han for åttende gang...vet ikke hvor mye mere jeg orker..er så frustrerende å ikke være sammen en voksenmann. og vi skal ha en unge til sammen..hjelpes sier bare jeg

Skrevet

Ikke gjør noe som helst.. sett deg ned og hvil og la han ta i mot SIN familie

Spør de hvordan du har det så fortell sannheten og si at du er sliten og får lite hjelp og støtte - får du frem tårene også så tenker jeg noen får seg en oppvekker

hjelper ikke det så flytt hjem til din mor i noen dager

Skrevet

Åååå, jeg kjenner jeg blir dårlig i hele kroppen når jeg leser dette... Akkurat som jeg skulle skrevet det selv for noen år siden. Faren til lillegutt var akkurat lik, var ikke kjangs til å få han til å skjønne. Jeg er veldig glad han er min ex nå... Håper dere klarer å fikse dette, for det er igrunnen småting som fort blir veldig store...

Lykke til.

Skrevet

Har snakket med han nå og jeg sa: hvis jeg må snakke med dette med deg igjen, er det siste gang. det er også gangen jeg tar med mini og stikker. virket som han skjønte det for han for avgårde og kjøpte forskjellige ting vi kan servere etterpå :o) men vi får se åssen det går..jeg har ikke 3 barn, men snart to. orker ikke være alene om alt.

Skrevet

Si at hvis ikke han vil hjelpe til mer i huset så får han skaffe deg hushjelp. Jeg har en mann som hater husarbeid men så han har skaffet vaskehjelp for å kompensere. Helt greit:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...