Gå til innhold

Urinveisinfeksjon....noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heia!

Mistenker at jeg har fått urinveisinfeksjon. Var hos jordmord på torsdag og da vistes det noen greier, men ikke noe sikkert, og siden jeg ikke hadde noen symptomer sa hun at jeg bare skulle følge med selv.

NÅ har jeg symptomer, hehe! Har aldri hatt det før, men mener å ha hørt en del kjerringråd om ting som var smart å gjøre.

Noen tips? Eller må jeg få antibiotika av legen uansett? Er det foresten farlig for babyen at jeg ggår med det? Jordmora sa ikke noe om det, men....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drikk mye sur juice. Det kan ta knekken på bakteriene. Tranebærjuice er og kjempebra å drikke, men er usikker på hvorvidt man kan drikke det i svangerskap. Best du sjekker i tilfelle.

Skrevet

Ja, drikk juice som hun andre her skriver!!:)

Og drikk mye vann, slik at du går på do ofte, og kanskje får skyllt ut bakteriene. Hvis jeg har fått uvi tidligere, og merker det raskt, kan jeg bli bra av å bare skylle det ut selv på en måte. Ellers tar jeg tranbærtabletter fra helsekost/apotek, som funker glimrende. Men usikker på om man kan ta det ved graviditet...

Og IKKE frys!! Hold deg varm på bena og rumpa;)

Skrevet

henger meg på de som har svart deg over - drikk MASSE juice!!! Jeg får av og til antydninger til urinvegsinfeksjon, og da passer jeg på at jeg er varm på føttene/rompa, drikker litervis med appelsinjuice og mye vann. Juicen er sur og nøytraliserer bakteriene, mens vannet gjør at det skylles ut. Tranebærtabletter har jeg også, men har ikke brukt det noe særlig. Håper du blir fort bra igjen! :-)

Skrevet

jeg har/har hatt uvi, og gått på 2 forskjellige kurer,venter svar på den siste urinprøven for å se om jeg er btra nå. Jeg har ikke hatt symptomer og uvi ble oppdaget ved en tilfeldighet.Går du for lenge med det så kan det gå til nyrene,så det er lurt å behandle det så raskt som mulig. Det er ikke farlig å bruke medisiner mot det under graviditet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...