Anonym bruker Skrevet 24. november 2007 #1 Skrevet 24. november 2007 Gutten min på 8 måneder hadde 37,7 i temperatur i morges, er det feber? Har vært veldig urolig i natt, grått masse og tett i nesen. Er tydelig forkjølet. Noen som har tips som kan gjøre natten og dagen litt bedre for han? Nesten umulig å bruke nesespray på han, skriker helt vilt med en gang jeg prøver.... Ved hvilken temp gir man febernedsettende? Takker for svar!
Anonym bruker Skrevet 24. november 2007 #2 Skrevet 24. november 2007 Ikke bruk nesespray på ett så lite barn..! Bruk heller saltvannsdråper.. 37,7 vil jeg ikke anse som feber, kanskje på vippekanten menne.... Jeg har blitt rådet as hs til å gi febernedsettende om man går over 39...
Anonym bruker Skrevet 24. november 2007 #3 Skrevet 24. november 2007 er saltvannsspray jeg bruker da ikke vanlig nesespray.....
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 24. november 2007 #4 Skrevet 24. november 2007 Jeg vil anbefale Rhinox nesedråper til barn fra 4 uker til 2 år. De kjøpte jeg til sønnen min, saltvann funker da ikke. Antar at den er meget svak idet den er beregnet for så små barn. Jeg hater selv å være tett i nesa så vil ikke at lillegutt skal lide mer enn nødvendig. De funket veldig bra. Ang. feber er ikke 37,7 på et barn feber, barn kan ha mye høyere temperatur enn voksne før de plages av det. Men over 39 skal man gi febernedsettende stikkpille, for babyer kan få feberkramper over 39 grader har jeg lest. God bedring til sønnen din:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå