Gå til innhold

Diare på 3 dagen. Kontakte legen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 3 åring har hatt diare i tre dager nå. Fikk det onsdag og alt han spiser kommer ut ganske fort. Er i god form elles, skulle ikke tro han var syk i det hele tatt. Både spiser og drikker godt. I natt har han også tisset skikkelig gjennom bleien og ned i sengen. Har prøvd både blåbær, eple, eplejuice med farris, litt salt potetgull og cola, men maten er stort sett ute igjen før det er gått en time. Noen som har gode forslag om hva jeg kan gi han?

Er som sagt i god form elles. Er absolutt i farta, men er blitt ganske så sår i rompa

Har dere villet kontaktet legen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

siden allmenntilstanden hans er bra, ingen feber, han spiser, drikker osv ville jeg ventet. Mini hadde diare i en uke - men siden formen var bra kontaktet jeg ikke lege (bare ringte en gang) og det stoppet av seg selv. så lenge han tisser og er i bra form! kjøp GEM pulver på apoteket som kan hjelpe å binde magen :) god bedring til ham!

Skrevet

Takk for svar mortilseb. Så på lommelegen at barn ikke skulle ha medesin for diare. Hva er GEM?

Skrevet

det er et pulver man blander ut i vann for å opprettholde væskebalansen ved dehydrering ved akutt diare :) det stopper ikke diareen. bare hyggelig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...