Fått gutt nr 3 :) Skrevet 24. november 2007 #1 Skrevet 24. november 2007 Nå har jeg ett spørsmål som jeg ikke lurer på med spør bare av ren nysgjerrighet. Er 3 barns mor og har fått en fin rutine med både mat og legging. Åssen har deres rutiner blitt med det samme temaet? Har hørt veldig mange rare historier og veldig mange gjør veldig forskjellige ting, ikke at det alltid er galt da unger er veldig forskjellige. Hva får deres 5 mnd-6mnd gamle babyer å spise?
Fått gutt nr 3 :) Skrevet 24. november 2007 Forfatter #2 Skrevet 24. november 2007 Selvfølgelig melk, men ved siden av, hvis de får noe ved siden av?
Utålmodig fødeklar♥J07, G11♥ Skrevet 24. november 2007 #3 Skrevet 24. november 2007 Snuppa får melk (selvsagt), grøt 1 gang om dagen og innimellom når jeg husker det får hun sviskepure i grøte. Har forsøkt fruktmos, men det var aaaaltfor surt for henne. Hun får også smake på litt frukt i sånt nett (vet ikke hva det heter)...har foreløpig smakt: pære og drue:)
HAPPY MOM<3<3<3 Skrevet 24. november 2007 #4 Skrevet 24. november 2007 Tidlig frokost:Mme Frokost: grøt og fruktmos vann Lunsj: Brød, fruktmos og mme Middag: Middagsglass evt hjemmelaget, sviskemos, vann Mellommåltid: Mme (sløyfes av og til) Kvelds: Grøt, fruktmos, vann Har en svært mat gladunge, alt går ned på høykant, bortsett fra brød som han jobber en del med, ikke så lenge siden vi begynte med det.. Får ca 4-600 ml mme i døgnet.. Måtte begynne med flere måltider med fast føde tidlig da gutten min drakk 200 ml med mme annenhver time..
*Rutletutt* Skrevet 24. november 2007 #5 Skrevet 24. november 2007 Milla blir snart 4 mnd. Hun er andre barnet mitt, men rutinene har vært vanskelige pga hun har slitt med kolikk, men nå begynner vi å få dreisen på det:o) Rutinene på dagen har vært greie en stund ift soving og sånn - nå har jeg holdt på i nesten to uker å prøve å få rutine på kvelden - med bading og legging kl åtte - brukte laaaang tid de første nettene - da hun ikke var vant til annet enn å sovne på puppen. Nå går det mye bedre og hun surver bare en ca 10-15 min før hun klarer å sovne selv - stoooor forbedring på forholdsvis kort tid:o) Hun får bare mm foreløpig og jeg håper det holder til hun er 6 mnd.
Turid Laila Skrevet 24. november 2007 #6 Skrevet 24. november 2007 Frokost: 200ml mme Lunsj: 200ml mme "middag": 200ml mme Kveldsmat 200ml mme+maisgrøt laget av mme. (så han får ikke 200ml mme, men blander opp 200ml mme og lager grøt av noe og han drikker resten) Legger seg senest kl 19.00
Merida72 Skrevet 24. november 2007 #7 Skrevet 24. november 2007 Rutiner ja... hadde vi enda klart å opparbeide det! Det begynner å danne seg et mønster ift soving om dagen, men spising og nattesøvn sliter vi med. Jeg fullammer enda, det er kanskje derfor. Vi er nok i en overgangsfase hvor mm ikke lenger er nok, for hun har plutselig begynt å spise annenhver time natten igjennom. Så jeg tenker å begynne med grøt-tilvenning nå. Jenta mi er 4,5 mnd, jeg hadde tenkt å holde ut med fullamming til 6 måneder men tror det må revurderes. Nå har jeg 3 fra før da. Så rutiner er ikke fullt så enkelt å innføre når det er flere om mammas og pappas oppmerksomhet. Men det går seg til med tiden.... Jeg gir 160ml mm om kvelden før jeg legger meg (i 23-tiden). Da har jeg pumpet opp på forhånd for å være sikker på at hun får i seg nok. De andre måltidene er bare pupp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå