Gjest Skrevet 24. november 2007 #1 Skrevet 24. november 2007 Noen som vil dele poesien sin her? Fabel har jo påstått at hun er poet, så da må hun komme med noe=) Jeg kan begynne jeg... dette diktet skrev jeg når jeg var 17 tror jeg, så er litt gammelt da men... FIOLETTE FANTOMSMERTER (Et dikt om fantomsmerter, billig rødvin og kjærlighet) Drømmene var omtrent like billige som rødvinen der jeg satt og speilte meg i opprinnelsen, den oppfinnelsen man kaller Tellus. Jeg hadde følt lenge da du kom. Du var ganske pen på den tiden. Du hadde enda ikke latt giften infisere dine lady violet eyes Jeg var et annet sted, forkledd i de anonymes nasjonaldrakt, bare enda en homo sapiens sapiens med fantomsmerter i hjertet. Jeg skrev min hemmelige sang den kvelden, men unnskyldte med at jeg var tonedøv. Jeg hadde enda en gang avblomstret der jeg satt i russiske sidegater som elsket med gatelysene mens du ventet på menn i kapper og mørketid
Northernlights Skrevet 24. november 2007 #2 Skrevet 24. november 2007 Det var et dypt dikt... Her er et fra meg,som jeg skrev rett etter at yngstemann var født: To my 6 children Without you I’m nothing! Nothing at all........... What would my life be, Had it not been for you? I thank you for this; my 6 precious kids: For being as special as you! What made me deserve get children like you? What made God decide such a wonderful thing? You sometimes make my heart ache in pain, But most of the time it will sing! You made me whole, and gave my soul The things I could live for each day. Where would I have been, Without having you? That’s really hard to say! I gave you life, ‘cause I loved you... Even before you were born! Each gave me something to remember, Good memories when I feel thorn. Haven’t I always been there, For you as I should have been, I ask your forgiveness, I’m sorry; if I hurt you, or ever was mean. Please know I tried , I always wanted to be good! So often I think back in time And times when I misunderstood.... My heart aches for yesterday, For things I did wrong, But time came, ....time went, and now it’s forever gone........ I hope I have given you something good, Something to take to your heart. Something to remember when I’m gone And help you to get a good start. For every hugs and kisses; I thank you! For tiny hands holding mine. For every tear you let me wipe from your face, For every beautiful smile! I love you, my children. I always have =o) Even before you were born. Love, MoM
Gjest Skrevet 24. november 2007 #3 Skrevet 24. november 2007 Så flink du er =) barna dine har en fin mamma! her er et av mine tristere og kortere dikt: EMPTY Ved graven høres kun minnet om barnegråt
Gjest Skrevet 24. november 2007 #4 Skrevet 24. november 2007 og denne =) Bamse avslørte hemmeligheten fra himmelsengen da han så barnekrøller i pappa-hender gjennom knappeøyne kom igjen folkens! må da være noen po(t)eter her?
Northernlights Skrevet 24. november 2007 #5 Skrevet 24. november 2007 Hm, korte dikt sier ofte mye. Skal vi se om jeg også kan krote ned noen korte dikt... Mørke. Hvordan kan du be meg tenne lys for deg, når lyset har sluknet i sjelen min.... Bedratt Du gikk fra meg en kald dag i mars. Jeg lot deg aldri se tilbake. Barn Behandle dine barn som om du vet de skal skrive bok om livet sitt når de blir voksne. Pappa Jeg ville bare ha en klem av deg... ikke en kald skulder
Gjest Skrevet 24. november 2007 #6 Skrevet 24. november 2007 jeg liker korte dikt =) likte spesielt "bedratt". Tittelen og teksten sammen sier mye, men gir rom for egne tanker om det som skjedde...
Northernlights Skrevet 24. november 2007 #7 Skrevet 24. november 2007 Ja,ikke sant? Nå fikk jeg lyst til å lage noen flere...skal vi se.. Mørke Hvordan kan du si det er lys i enden av tunnellen når toget kjører midt på natta? Patrioten Ingen elsker Norge mer enn oss som ikke bor der lengre....... Bud "Du skal ikke stjele", ...så stjal du hjertet mitt... Og det føltes helt riktig.
Gjest Skrevet 24. november 2007 #8 Skrevet 24. november 2007 Likte mørke=) Blir litt sånn humor/tragisk...=) Du er flink du, northernlights=)
Northernlights Skrevet 24. november 2007 #9 Skrevet 24. november 2007 Eller: Hvordan kan du stå her og si at gresset ikke er grønnere på andre siden når du aldri har vært der? :-p hehe Noen ganger ER det bedre å skifte gresset, hvis gresset ikke behandler deg pent..
Mona + kid Skrevet 24. november 2007 #10 Skrevet 24. november 2007 Skulle gjerne dikta litt, men er ikke så god. Håper ikke du blir sur Northernlights, men mitt dikt ville blitt sånn; Bedratt Du gikk fra meg en kald dag i mars. Du er ikke noe annet enn en bæsj.
Northernlights Skrevet 24. november 2007 #11 Skrevet 24. november 2007 Nei,blir ikke sur ;o) Eller; Bedratt Jeg kasta deg ut en iskald dag i mars fordsi du trodde du kunne varme deg på dama med is i hjertet....samtidlig som du varmet deg på meg...
Mona + kid Skrevet 24. november 2007 #12 Skrevet 24. november 2007 Ja, det er min favoritt foreløpig!
Northernlights Skrevet 24. november 2007 #13 Skrevet 24. november 2007 Nei,nå begynner det bli personlig ;o)
Northernlights Skrevet 25. november 2007 #14 Skrevet 25. november 2007 Kjærlighet er å se hva forelskelsen ikke så, men likevel stå ved hans side. Nei,nå skal jeg gå ut en tur. Så slipper jeg ha dårlig samvittighet for ikke vært utendørs i dag. OG; mliz, om du våkner midt på natta,og vil skravle, skriv en mail,,,så kan vi snakkes på tlf!! =o) Pratsjuk!
Fabelaktiv Skrevet 25. november 2007 #15 Skrevet 25. november 2007 Dibberne dikter og poetene dibber Jeg blir litt fælen her jeg sitter Dette sender ut merk'lige vibber for ellers er stemningen bitter Jeg gir meg i kast med litt nødpoesi og håper det faller i smak Gjør den mot formoning ei det er det på grunn av den delte bak (ikke så dypt som deres ser jeg
Fabelaktiv Skrevet 25. november 2007 #17 Skrevet 25. november 2007 også en gammel en med min klo vil jeg lage en revne så dyp at den aldri vil gro du vil aldri føle noen smerte men vit at i den skal jeg bo med min hånd vil jeg stryke ditt kinn så ømt som et uutallt ord du vil ikke huske den var der men tanken på meg har satt spor med min munn vil jeg kysse ditt sinn fjorlett - det ei kan forsvinne du vil aldri gjenkjenne dåden men vite at jeg er din kvinne
Fabelaktiv Skrevet 25. november 2007 #18 Skrevet 25. november 2007 da har jeg stått inne for det jeg så litt gammel poesi og litt nødpoesi - det får duge
Gjest Skrevet 25. november 2007 #19 Skrevet 25. november 2007 det var flott! likte spesielt siste verset... nydelig avslutning=)
Northernlights Skrevet 25. november 2007 #20 Skrevet 25. november 2007 Det er lett å si at barn skal sove hele natten når de er 4 mnd. - Når man har barn som sover hele natten Det er lett å si barn skal ha bare helkornsbrød, frukt og grønnsaker. -Når man har barn som liker det Det er lett å si man aldri skal heve stemmen - Når man har lydige barn som aldri gjør noe galt Det er lett å være foreldre -Når man har enkle barn. Vi andre, vi strever så godt vi kan med det vi har av tålmodighet, kjærlighet og enda litt tålmodighet, mens vi venter på at 2-åringen skal sove ei hel natt. At han skal begynne å like det sunne og "gode". At han ikke mer slår seg vrang med sprellende bein og armer,mens han vræler av hjertens lyst fordi han ikke får røre den glodvarme steikepanna......... kveldshjertesukk fra en sliten
Northernlights Skrevet 27. november 2007 #21 Skrevet 27. november 2007 Dytter i natten for hunden og katten God natt !!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå