Gå til innhold

Hemoroider (sorry for detaljene)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes dette er litt flaut så jeg holder meg anonym..Håper dere forstår det...

Jeg har nemlig fått hemoroider og er 35 uker akkurat imorgen..

Jeg har fått de utenfor endetarmen hvis dere skjønner..Og det kommer blank væske ut av de..Hva skal jeg gjøre? Noen tips?

Det klør så sinnsykt!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har sett i speilet at mine er på god vei ut, ubehaget bekrefter nok dette. Typen sier det går fort over og ikke er noe stress med den salven eller hva det nå er en får på apoteket. Regner med det er reseptfritt, men det vet jeg desverre ikke..

Skrevet

Ok..Må bare smøre meg med tålmodighet da,skjønner jeg..Men kanskje jeg tar meg en tur på apoteket allikevel..Men går det bort da?

Skrevet

Har forstått det slik ja, men som nevnt over er jeg i startgropa på denne nye og herlige erfaringen. ikke måte på hva en skal bli kjent med i løpet av disse mnd'ene..

Skrevet

Jeg fikk Alcos-anal salve på apoteket fordi de mente det var den eneste som kunne brukes av gravide, men den har ingen aktive virkestoffer tror jeg, den bare smører eller noe. Må brukes i 4 uker eller noe sånt, hurra,.. Snakka med legen på kontroll i går og hun sa jeg godt kunne bruke scheriproct som man også får reseptfritt i 3 dager. så lenge man ikke bader i den eller spiser den sa hun det var helt ufarlig for babyen. Finnes en salve som heter xyloproct også, den er litt smerte og kløestillende i tillegg tror jeg, ellers noe av det samme som scheriproct.

Gode råd mot hemorroider er; masse væske (bløter opp avføring) mye fiber (øker volumet) mosjon (får "fart" på systemet :-) "Trykking" på do er det verste, men får heller smøre seg med tålmodighet. Leste noe om at koffein ikke er så lurt heller, men vet ikke hvorfor. Kanskje fordi det er vanndrivende? Jerntabletter hjelper jo heller ikke særlig, men må man så må man...

Skrevet

vil gi dere med hemorider, et gammelt kjerringråd,som har funket for mange.: sett rompa i en bøtte med iskaldt vann og hemoridere vil trekke seg sammen, kanskje verdt ett førsøk,helt ufarlig og gratis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...