Gå til innhold

Ville dere valgt Kina?


snøfilla - mamma til 2

Anbefalte innlegg

Etter 4 mislykka forsøk frister det å starte adopsjonsprosessen. Har lenge tenkt at Kina er "vårt" landt, men nå som jeg leser at ventetiden bare øker og øker blir jeg i tvil.. Hva ville dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*

Hei Snøfilla :-)

 

Når vi skulle velge land snakket vi med de på adopsjonsforum som vi valgte. De kom med anbefalingen ut ifra hvor lenge vi har vært sammen/gift osv....

Vi endte da opp med et helt annet land enn det vi i utgangspunkte tenkte, men det hadde med hvor lang fartsid vi hadde.

 

Dersom dere synes at Kina er deres land så ha det som utganspunkt og så kan dere høre med det adopsjonsbyrået dere velger før dere tar det endelige valget.

 

Vi slipper jo å tenke mere på dette nå, men har tenkt at vis skal adoptere nr. 2. Det kan da hende at vi ender opp med et annet land, men det tar vi når den tiden kommer :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er vanskelig å svare deg før jeg vet hva som i utgangspunktet er årsakene til at dere ønsker å adoptere fra Kina, og hvor tungtveiende de ulike argumentene deres for å velge Kina er.

 

Jeg ønsker dere uansett lykke til med adopsjonsprosessen når den tid evt. kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kina er "vårt" land fordi:

 

1) Adopsjonsprosessen virker "ryddig" der, ingen sniking i køen, tildeling etter LID-datoer osv.

 

2) Lite rusmisbruk blant de kvinnene som ser seg nødt til å frigi barnet sitt for adopsjonn.

 

3) Godt samarbeid mel. Kina og norske adopsjonsforeninger.

 

4) En i familien har nettopp adoptert fra Kina, så da blir barna våre "slektninger".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt dette høres ut som "gode" grunner. Men dersom det aller, aller viktigste er at det går raskt unna, er kanskje land som Sør-Korea, Etiopia og Sør-Afrika bedre valg (med et visst forbehold, jeg er ikke veldig oppdatert på tempoet i de ulike landene), men ellers ville jeg stått ved Kina dersom jeg var deg. Kanskje du kan ta kontakt med ett eller flere adopsjonsbyråer for å rådføre deg nærmere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 7 ivf forsøk bestemte vi oss for å adoptere, og landet ble Filippinene. Hadde egentlig gått for Colombia i utgangspunktet, men så ble det Filippinene istedetfor. Vi er veldig fornøyd med valget vårt! Gleder oss til å bli foreldre en gang i 2009!! Kjempespennende prosess, tidkrevende men kjekk!

Lykke til med adopsjonen uansett hvilket land det blir! Vi er veldig veldig glade over å ha lagt prøverørsforsøkene bak oss, nå vet vi at vi blir foreldre!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor ?Hvorfor ikke?

jo det er ikke enkelt å velge land snøfilla... Det vet jo vi alt om.. Du må ta det landet du har mest positive grunner til å velge. og ha et " reserve" valg.

Vi hadde som du vet Brasil som første, men pga alderen på barna og ventetiden der(da vi startet) ble vi annbefalt vårt 2 ønske..

Vi ønsket jo barn fra 0-3 år. og Kina er der yppelig.

 

Kanskje ikke svar på spørsmålet ditt,men men..

Lykke til med valg av land.... Du må bare ha masse tålmodighet..!

 

Lykke til .

Torres76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lett å velge land nei. Vi ville først ha Brasil, men pga barnas høye alder ville vi ikke likevel... så ringte vi adopsjonsforum og de anbefalte Colombia eller Fillippinene.... men jeg tror vi har bestemt oss for å bruke verdens barn for de likte vi best, og da blir det isåfall India... men vi har ikke helt bestemt oss nei...

 

Det som er viktig for oss er også at adopsjonforeningen "stemmer" med oss, da vi skal ha mye med de å gjøre i fremtiden. Så vi endret fokus bort fra land og retta det mot forening istedet.

 

Ta å ring alle 3 foreningene du og se hva de anbefaler, og så ser du hva magefølelsen sier. Alle 3 foreningene har Kina...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Huff... Håper virkelig at du, Snøfilla ikke tenker på å adoptere.

Du er jo ikke mentalt frisk engang! Du er jo den reneste "stalker`en" på BIM, plager de som faktisk lykkes i og bli gravide på assistert befruktning med dine PM.

Beskylder de for å hovere når de lykkes, og ber de pelle seg vekk fra forumet.

Du er skikkelig syk, og bør ta tak i det før du i det hele tatt OVERVEIER en adopsjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He - he... Vi kommer til å adoptere - og vi blir godkjent!

 

Jeg VET at når den tid kommer så vil verken barnevernet eller Bufetat har problemer med å gjodkjenne oss som gode og ansvarsfulle foreldre - og det kan du ikke gjøre noen ting med.

 

Heldigvis!

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen planer om å gjøre noe med det:-)

For jeg VET at du ikke kommer til å bli godkjent, så der slapper jeg av, gitt.

 

Og for å sitere deg:

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kritikk av andre bør ikke signeres med anonymknappen :o/

 

Kjenner heller ikke igjen kritikken av snøfilla, da dette ikke har vært tilfelle i min situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Torres:-)

 

Ja, blir det adopsjon så blir det Kina - det har magefølelsen min sagt lenge nå, så da får jeg bare håpe at ventetiden der blir kortere etter hvert..

 

God nyttår:-)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det viktigste er at det stemmer med magefølelsen din :-) Jeg tror du kommer til å bli en fantastisk mamma jeg! Ønsker deg masse lykke til med adopsjonsprosessen!!!

 

Godt Nytt År!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...