Gå til innhold

Kan noen forklare hva maserier er?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvordan de oppfører seg?

Takk på fohånd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg TROR maserier er når du har kynnere med smerter men som IKKE fører til noe mer om du skjønner...de tar seg ikke opp i styrke men er irriterende:P

Håper det hjalp litt...

Skrevet

Okey, da skjønner jeg litt mer. Tusen takk=)

Skrevet

Før første fødselen min startet opp skikkelig, så hadde jeg noe de kalte for maserier. Det blir vel på en måte en mellomting mellom rier og kynnere. De er vonde, men ikke skikkelig vonde heller. Hvis jeg skjønte det riktig, så kaltes de maserier fordi det er rier som ikke fører til noe. De er med andre ord så svake at de ikke klarer å åpne opp. Hos meg kom de regelmessign hver 5 minutt i 30 timer før de gikk over til å bli gode rier. Så, ja, masete!!! :-)

Skrevet

Jeg hadde såkalte maserier som kjennes som kynnere med mensmurring og som minner om hvordan riene skal bli (x 30) forrige gang før jeg endelig fødte to uker på overtid - iflg JM var dette faktiske modningsrier som var med på å modne åpningen slik at når vannet endelig gikk og skikkelige rier begynte tok det kortere tid å få åpning fra 2 til 8 cm enn vanligvis. Hos meg tok det ca 2 timer til 8 cm og etter 2 timer til var det over! Sykt vondt likevel men det gikk i hvertfall raskt takket være den lange modningen på forhånd.

Har fått samme maserier denne gangen. De startet for ca en uke siden og jeg har en uke igjen til termin så jeg krysser fingrene for at det samme skjer denne gangen også slik at jeg unngår den lange åpningstiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...