Gå til innhold

Er det sinnsvakt å kjøpe hus til 3,9 mill?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er vi helt ute av styring???

Eller er det ikke så ille som det høres ut???

Blir helt forvirret her jeg. Vipper for og imot galskap annethvert minutt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

spørs jo på inntekten deres det da;)

Skrevet

Kan tenke meg bedre ting å bruke så mange penger på.

Skrevet

Det er ikke galskap så lenge dere har råd til det. Dere har vel da tydeligvis høyere inntekt enn normalen.

Skrevet

Tja...har dere veldig god økonomi og økonomisk trygghet, hvorfor ikke?

På en annen side, jeg har sett mange hus til 3-4 million, og de er ofte ikke så mye bedre og flottere enn hus til 2 million.

Men som sagt, har dere myyye penger, og økonomisk trygghet...go for it=)

Skrevet

kjenner du mange her inne- siden du stiller spørsmålet på en måte som jeg selv kunne gjort på msn- blant venner???

Syns du det er mye penger, der det det du vil frem til?

Har du ikke sikkerhet, så får du ikke lån. Mener banken du har egenkapital og huset er verdt såpass, så får du lån. Da har du vel også råd til flere renteoppganger..

Gøy med hus!!

Skrevet

Når også utsiden passer til det og økonomien tillater det - hvorfor ikke. Link?

Skrevet

Kommer jo litt ann på hvor dere bor og hva dere har i inntekt hvor mye egenkapital o.l. :) skal man ha et litt fint hus her vi bor så må man nesten opp i slike summer. Kan selvfølgelig få billigere, men da er det som oftest hus man må regne med å pusse opp.

Skrevet

Huset er ikke bygget ennå. Vi har ikke så god inntekt. 400.000 hver. Har vært heldige med boligkjølp hittil og trenger bare 50 % lån. Men likevel?? Er det galskap å låne 1,8 til hus? Vio er temmelig forsaiktige av oss når det kommer til låning,,,,,

Skrevet

Hvis dere kun trenger å låne 1,8 mill til å kjøpe et hus til 4 mill så sier det seg vel selv at det er bare å kline til? Da sitter dere jo med ca. 1,5 mill i "fortjeneste"

Skrevet

Kommer vell ann på hvor dyrt 3,9mill er for et hus der dere bor?

Selv ville jeg ikke gjort det. Men vi bor jo her vi bor.

Dukker det opp et hus til den summen, er det svært få som vil kjøpe det :)

Skrevet

Hvis dere har en samlet inntekt på rundt 800.000 og 50% sikkerhet så hadde jeg helt klart gått for det! Lykke til :)

Skrevet

Kommer jo ann på hvor det er da! Her i Oslo er det liiite å betale for et hus.

Skrevet

Jeg ville slått til..

Skrevet

Du kan kjøpe det huset borti gata her med 17 mål tomt, svømmebasseng og slikt til meg;) (4,1 mill, spøtter inn mellomlegget til 3,9 jeg asså!)

Skrevet

3.9 for et hus er jo råbillig! ...i Oslo hvertfall :) Så lenge dere har økonomi til det hadde jeg ikke nølt. Tenk så herlig med stort fint hus, da! *misunnelig*

Skrevet

Er virkelig 4 million LITE for et hus i Oslo? Greit at det er dyrt, og at prisene ligger godt over det som er vanlig i småbyene, men lite??=)

Skrevet

Ja lite. Her vi bor, på østkanten koster et gjennomsnittlig hus 5-6 mill. Rekkehus for 3-4 mill. Derfor bor vi foreløpig i blokkleilighet. :o)

Skrevet

De driver å bygger noen leiligheter borte i nabolaget her og de på 75 kvadrat koster 4 millioner!

(Oslo altså)

Skrevet

Sjekket finn nå, og her jeg bor er det to hus for salg. Et til 6 mill og et til 7,5 mill. Tjohoo!

Skrevet

Ja, det hadde jeg ikke vært særlig nervøs over...1,8 med en inntekt på 800 000 er jo "ingenting" det:o)

Skrevet

Helsikken heller=) Jaja, broren min kjøpte seg nettopp en liten leilighet i Oslo til 2,8 million. Holdt på å få slag!! Her jeg bor, får man et kjempehus for den prisen=)!

Skrevet

For min del. Ja. For deg? Aner ikke.

Skrevet

Med 800 000 i samlet intekt og 50 % finansiering? Nei, det er ikke sinnsvakt!

Skrevet

Ojjj..så mange svar! Takk for meningene deres. Det er ikke så lett å ta standpunkt til dette. Vi bor også i blokkleilighet i Oslo, men vil nå ha MER plass. Det er snakk om et nytt hus på ca 180 kvm på Jessheim. Det er sinnsvakt mye penger....Om det er verdt det eller ikke for oss? Det tror vi nok at det er......men så lurer vi på om vi er sinnsvake som da ikke heller drar lenger ut av Oslo og får samme huset for en mill mindre?....og er det mye eller lite å låne 1,8 på inntekt ca 800.000? For oss føles det veldig myyyye, men vet vi er sånne som må sparkes bak for å våge noe,,, Er det forsiktig, passelig eller dristig lån?

Har 175.000 fra før av i andre lån også....

Godt å få masse forskjellige meninger om dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...