Gå til innhold

Når barnet har feber....


Anbefalte innlegg

Skrevet

Gir du febernedsettende, eller lar du kroppen jobbe "på egenhånd"... ?

Ringte legevakta engang da lillemor hadde hatt feber i 5 dager, og fikk da beskjed om å gi febernedsettende.. Men, da vi kom inn til legen samme kveld fikk jeg kjeft, for unger skulle ikke ha det !?!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ved over 38,5 og nedsatt allmenntilstand, ja.

Ved normal allmenntilstand venter jeg til vi nærmer oss 40...

Skrevet

Kommer ann på almenntilstanden, om barnet har smerter og hvor høy feberen er. Har barnet nedsatt almenntilstand og ubehag, gir jeg ei pille. Er feberen over 39,5 gir jeg også pille.

Skrevet

Var hos legen med Snuppa tidligere i uka pga feber og sår hals. Han sa at jeg ikke skulle gi febernedsettende med mindre det var for å få i henne drikke. Så lenge hun drakk så skulle kroppen få lov å ordne opp sjøl. Hun hadde mellom 39 og 40 i feber...

 

 

Skrevet

Jeg gir hene det når hun har over 39, og det ser ut som om den stiger. Hun har hatt 40 et par ganger med det resultatet at hun har fått skjelvinger, så ille at hun har bitt tungen til blods. Så her er det aldri 40 i feber lengre. Jeg er alt for redd for at det skal ende i feberkramper til slutt.

Skrevet

Feberkrampe er skrekken ja...

Lillemor har hatt feber på 39 i hele dag, og har vært fryktelig slapp. Ikke mye drikke har hun villet hatt heller... Har sovet nå siden kl 18, men hører at hun innimellom gråter... nei, det er ikke bare bare når disse englene våre er syke nei!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...