tina_mor Skrevet 23. november 2007 #1 Skrevet 23. november 2007 Er dere fornøyd med barselgruppene deres? Møtes dere jentene utenom også? Går i barselgruppe med 3 stk -og det er egentlig ganske så kjedelig...hehe litt traus lissom - mulig bare meg som savner litt av den urbane greia Noen andre her med noen meninger om barselgrupper??
Bellen^2 Skrevet 23. november 2007 #2 Skrevet 23. november 2007 Hei igjen:) Barselgruppa mi var så og si ikke-eksisterende. På første treff på helsestasjonen var vi tre av opprinnelig sju. Alle møtte opp på timen med fysio, men resten av tiden så vi ikke noe til de. Til slutt så var vi bare to stykker som avtalte å trille turer etc. sammen. Heldigvis så hadde jeg BIM/DIB gjengen å henge med i stedet:)
aa11bb22 Skrevet 23. november 2007 #3 Skrevet 23. november 2007 Barselgruppen min består av meg og en annen. Det er med andre ord bare en vits. Vi gjør ingenting sammen utenom treffene på helsestasjonen.
goldielocks Skrevet 23. november 2007 #4 Skrevet 23. november 2007 jeg går i barselgruppe med 4 andre, vi møtes ca en gang i uken, og er alltid hos noen i gruppen og spiser formiddagsmat, det er kjempe koslig. Barna vår er ca 6mnd. 3 av 5 er første gangsmødere så det er kjekt å få tips osv fra de efarene osv. men jeg kan ikke si for min del at jeg ville har vært venner med dem uten om barselgruppen, tror vi har ikke så mye tilfelles. ;O)
tina_mor Skrevet 23. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 23. november 2007 Ja tydeligvis forskjellige interesser der;) Har flyttet ut av storbyen -og de jeg er på barselgruppe med er 3 og 4 gangs mødre og ; ja unnskyld uttrykket - men litt kjærringer he he Godt jeg er ofte innom storbyen - he he Synes faktisk det er litt kjedelig - tenkte det kunne være en greit og bli kjent med noen nye jenter her i samme situasjon - men neida - hjem raskest mulig til mann og barn..... Har jo mann, bikkje, katt , og hybelkaniner jeg også he he - men tid til og ha litt jentegreier innimellom Søren ikke lett og flytte til mindre steder asså
rødhette* Skrevet 23. november 2007 #6 Skrevet 23. november 2007 Vi var 4 stk på gruppa, men ingen andre som var interessert i å møtes utenom helsestasjonen. Så jeg var dritskuffa, og småmisunnelig på mine venninner som havna på velfungerende barselgrupper og møtes hver uke..
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 23. november 2007 #7 Skrevet 23. november 2007 Vi fikk bare utdelt et ark med hverandres tlf nr på første gruppe, ingen engang snakket om barseltreff eller at vi kunne ringe hverandre. Så da endte vi opp med at ingen gjorde det. Godt jeg har dib-gjengen, ellers hadde jeg gått på veggen. Vi finner på masse :-)
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 23. november 2007 #8 Skrevet 23. november 2007 Barselgruppa mi er helt topp! Vi hadde fire treff før fødsel på helsestasjonen (fødsels- og foreldreforberedende kurs) og to etter fødsel, og på disse treffene ble vi ikke noe særlig kjent. Men etter det måtte vi ta initiativ til å evt. fortsette selv, og det var da jeg ble kjent med de andre, da vi kunne skravle uhøytidelig selv. Vi møtes ca annenhver uke. Vi er igjen 5 stk av opprinnelig 7 stk, og selv om vi spenner i alder fra 21-30 år så kommer vi veldig godt overens. Vi møtes hjemme hos hverandre og en gang møttes vi på kafe. Babyene våre er mellom 5,5 og 7 mndr gamle.
Love my kidz Skrevet 23. november 2007 #9 Skrevet 23. november 2007 Min gruppe er topp! Alle kommer overrens og skravla går godt. Vi møtes ca hver tredje uke, hjemme hos oss på omgang. Eneste minuset er at vi er litt for mange.. Er sju dersom alle møter opp, og da synes jeg ikke det blir ja hva skal jeg si.. intimt nok?! Vi vurderte å dele oss opp helt fra starten, men så møtte ikke alle opp og så ble det slik. Nå er alle så glade i hverandre at vi ikke vil dele oss opp ;-) Neste fredag skal vi ha julebord. Bare vi mødrene - gleder meg =)=)
Love my kidz Skrevet 23. november 2007 #10 Skrevet 23. november 2007 Glemte å si.. jeg treffer et par av damene utenom gruppa ja. Har ønske om å ringe på ei tredje ei, men har ikke hatt tid ennå. Jeg liker å treffe dem sånn for å bli ekstra godt kjent, for med sju stykker tilstede blir det jo litt vanskelig å komme helt innpå dem hvis dere skjønner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå