beautiful Skrevet 23. november 2007 #1 Skrevet 23. november 2007 Er utdannet frisør, men må kanskje omskoleres....er ikke klar for lang skolegang igjen med 2 barn, så har dere noen tips/gode råd? Hva jobber dere med, trives dere, og er betalingen bra? Evnt. hvor lang utdannelse? Takknemlig for alle svar!
beautiful Skrevet 23. november 2007 Forfatter #2 Skrevet 23. november 2007 En ting til; er utdannelsen da dekket?
-Mariposa- Skrevet 23. november 2007 #3 Skrevet 23. november 2007 Ikke bli sykepleier i alle fall Det utdanner jeg meg til... men er jo mye som taler mot det, med dårlig lønn, skiftarbeid og mange som får problemer med rygg og hud (etter mye håndvask og spriting). Skulle jeg anbefale noe så er det å ta et datakurs. Finn ut hva du interesserer deg for, feks programmering eller nettverk. Det er sykt bra lønn mange steder og bra med jobber, særlig er jenter etterspurt! Jeg har tenkte å ta litt data når jeg er ferdig utdannet og se om jeg kan kombinere utdannelsene mine...
Gjest Skrevet 23. november 2007 #4 Skrevet 23. november 2007 Hei! Var i samme båt som deg. Var frisør og måtte omskoleres. Hva er grunnen til at du ikke kan jobbe som frisør mer? Jeg valgte blomsteryrket. Meget kreativt, form og farger. MEN...hvis det er rygg/skuldre o.l. som er problemet, så ville jeg ikke valgt det. Mye statisk jobbing med blomster også. Dessuten savnet jeg den nære kontakten med kundene som man har som frisør. Hvis jeg hadde hatt førerkort, så hadde jeg nok vurdert å bli selger/kursholder for frisørprodukter e.l. Jeg endte opp til slutt i klesbutikk, da jeg ikke roket enda mer utdannelse etter dette. Stortrives der jeg er nå, men en vet aldri om jeg tar ny utdannelse etterhvert ) Ikke sååå gammel enda*ler*