Gå til innhold

Hei jenter...trenger noen tips her;)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er utdannet frisør, men må kanskje omskoleres....er ikke klar for lang skolegang igjen med 2 barn, så har dere noen tips/gode råd? Hva jobber dere med, trives dere, og er betalingen bra?

Evnt. hvor lang utdannelse?

 

Takknemlig for alle svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En ting til; er utdannelsen da dekket?

Skrevet

Ikke bli sykepleier i alle fall :) Det utdanner jeg meg til... men er jo mye som taler mot det, med dårlig lønn, skiftarbeid og mange som får problemer med rygg og hud (etter mye håndvask og spriting).

 

Skulle jeg anbefale noe så er det å ta et datakurs. Finn ut hva du interesserer deg for, feks programmering eller nettverk. Det er sykt bra lønn mange steder og bra med jobber, særlig er jenter etterspurt! Jeg har tenkte å ta litt data når jeg er ferdig utdannet og se om jeg kan kombinere utdannelsene mine...

Skrevet

Hei!

Var i samme båt som deg. Var frisør og måtte omskoleres.

Hva er grunnen til at du ikke kan jobbe som frisør mer?

 

Jeg valgte blomsteryrket. Meget kreativt, form og farger. MEN...hvis det er rygg/skuldre o.l. som er problemet, så ville jeg ikke valgt det. Mye statisk jobbing med blomster også. Dessuten savnet jeg den nære kontakten med kundene som man har som frisør.

Hvis jeg hadde hatt førerkort, så hadde jeg nok vurdert å bli selger/kursholder for frisørprodukter e.l.

 

Jeg endte opp til slutt i klesbutikk, da jeg ikke roket enda mer utdannelse etter dette. Stortrives der jeg er nå, men en vet aldri om jeg tar ny utdannelse etterhvert :o) Ikke sååå gammel enda*ler*

Skrevet

Datakurs er ofte ikke dekket av lånekassa. det vil si at ofte går man data på en privatskole, feks IT-akademiet. Du får låne penger av lånekassa til skolen, men så koster skolen nesten alle pengene du får låne... Det er jo minuset da... men så tjener du så sykt mye bedre etter bare ett eller to år på skolen, og mange har deltidskurs man kan gå.

Skrevet

Brakk høyre håndledd i sommer, ikke blitt bra...

Hva med negldesign? Helsesekretær? Litt sprik der men...må jo være åpen for mye...;)

Skrevet

Helsesekretær er nå blitt en ganske lang utdannelse ettersom alle må være autoriserte helsesekretærer. Jeg tok den utdannelsen da man kunne ta den på et år (såkalt medisinsk sekretær), men fikk ikke jobb. Vet ikke hvor du bor, men i Oslo er det veldig vanskelig å få jobb om du ikke har masse erfaring eller er bioingeniør... Men det er en veldig spennende jobb :) Hvis man bare får en fot innenfor :)

Skrevet

Barnepleier da, er det noen av det her?

Skrevet

Hei!

Jeg er førskolelærer, har en utdannelse på fire år bak meg (er bare på tre år, men jeg tok et år spesial pedagogikk) og kan fortelle deg at alle yrker som har med omsorg, enten det er med barn eller voksne, syke eller friske, så tjener man LUSELØNN for utrolig hardt arbeid.

 

Men på den andre siden: jeg ville ikke byttet bort jobben min på småbarnsbase for alt i verden!!!!! Det gir utrolig mye å jobbe med barn, de er ufattelig herlige vesner!!!

Skrevet

Jeg er plaget med rygg og nakke og kan nok ikke fortsette i barnehagen etter mammaperminsjonen. Om jeg får omskolering blir det nok lærerhøyskolen på meg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...