goldielocks Skrevet 23. november 2007 #1 Skrevet 23. november 2007 dere som har gjort dette før.... hvor små skal bitene være? jeg er litt redd at gutten min kommer til å få dem i halsen... og kan man gi leverposti? Gutten min er 6.5 mnd og er veldig glad i alt mat han får, han begynte med grøtt i 4mnd aldern og har fått bare mme siden han var 3mnd pga komplikasjoner fra min side (medisiner osv.) Han har ikke tenner ennå da. (hvis det har noe å si!) hehe kan noen gi meg litt råd???
aa11bb22 Skrevet 23. november 2007 #3 Skrevet 23. november 2007 Prøv med små biter du. Du kan godt ha leverpostei på. Setter han litt i halsen prøver du bare med litt mindre biter. Mi jente er 7 mnd. , og hun har ikke villet ha skive enda. Jeg tar derfor pære og banan med youghurt og blander små biter fra skive oppi her. Dette for å venne henne til konsistensen. Det går veldig bra, og jeg tror snart jeg kan prøve med skive igjen. Husk bare hvis du vil prøve å blande med youghurt at babyen kanskje ikke liker den kald. Babyen er jo vant til varm eller lunken mat.
<3 mirakelbarna <3 Skrevet 23. november 2007 #4 Skrevet 23. november 2007 Trodde ikke man skulle gi youghurt før etter 10 mnd??? Ihvertfall det jeg har fått beskjed om fra hs.
Bellen^2 Skrevet 23. november 2007 #5 Skrevet 23. november 2007 Nå hadde junior tenner da vi introduserte brød, men jeg har hørt at det ikke har noe å si, de tygger like bra med gommene:) Vi begynte med små biter med kneip med leverpostei på. Det er jo litt tørrere enn annen mat de er vant til så det kan være lurt å ha litt gi de litt å drikke ved siden av. De første bitene kom gjerne ut igjen og det tok litt tid før han skjønte at dette faktisk var mat:)
goldielocks Skrevet 23. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 23. november 2007 hehe hørtes morsomt ut Bellen&Knøttet ) ja, så det er liksom ganske straight forward da! vet ikke hvorfor jeg har hengt meg oppi det men det er jo første gang de har noe solid i munnen som de skal spise da. gutten min suttet nemlig på en barne sjeks ( fordi han klør i gummene, og ja uten sukker osv ;O) men en bit satt fast i halsen hans og jeg måtte slå han forsiktig i ryggen mens jeg holdt han forrover, det satt ganske bra og det var en litt skummel opplevelse, for begges del. men man kan ikke mer en å passe på og være med han når han spiser....
goldielocks Skrevet 23. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 23. november 2007 takk for tipse om yougart aa11bb22 ) det skal jeg prøve om det ikke går.
Bellen^2 Skrevet 23. november 2007 #8 Skrevet 23. november 2007 Ja, det er fort gjort å bli skremt når de setter noe i halsen! Junior er heldigvis veldig flink til å hoste det opp igjen hvis det har gått litt på tverke, så tygger han på nytt og neste gang så går det ned:) Men det kan være greit å følge litt ekstra godt med de første gangene. Vi ga han også kavring til å knaske på, men den ble gjerne liggende pulverisert utover kjøkkengulvet når han var ferdig, mao. ikke så populært:) Lykke til, det går nok bra:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå