Gå til innhold

7 måneder - hvor mange måltider?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har problemer med å innføre fast føde. Alt jenta spiser - er bare smaksprøver men ikke full porsjon. Og drikker mm etter dette. Virker sånn at hun liker grøt osv men spiser veldig lite, liker melken best. Kan det være at jeg mater henne for ofte og hun rett og slett ikke blir sulten?

Hun våkner kl.8.00 og får mm,

deretter 10.00 et par ts grøt + mm,

14.00 et par ts middag fra glass + mm,

17.00 - mm

19.30 grøt fra flaske + mm

Har dere noen tips hva jeg kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva med å begynne med brødskive? Kan starte med å gi bitte små terninger med fruktmos(som fåes kjøpt for 6 mnd) som pålegg, se om hun liker det?

Mi har 4 måltider daglig

0800 brødskive og mme

1200 det samme

1600 middag og frukt

19.30 grøt og mme

Skrevet

Jeg har ei jente på 7 mnd som spiser veldig godt.

mm i 6-7 tiden

1dl. grøt i 8 tiden

et middagsglass ca. kl.12

babyyoughurt med skivebiter i ca. kl. 16

1,5 dl. grøt i 18 tiden

I tillegg til dette så ammer jeg henne 4-6 ganger i døgnet. Når de er så små trenger de ofte mat. Fortsett å gi henne de måltidene du gjør. Kanskje du kan prøve andre grøttyper? Favoritten til jenta mi er den med banan og aprikos smak.

I tillegg kan du jo prøve babyfeeder (kjøpes på babyutstyrs forretninger). Det er en ting som hun kan holde i hånda og spise av selv. Det kommer kun små biter eller saft gjennom de små hullene. Du har frukt eller grønnsaker i denne.

Skrevet

Hun er ikke så glad i brød eller fruktmos. :-( Prøvde alle mulige glass og grøt - kommer ikke lengre enn med to ts :-(

Skrevet

vi har og små spist jente. gir grøt med en gang hun våkner om morgenen. kl 07. da er hun sulten og klar for mat! :)

drikker babysaft til grøten, så er det mme kl 11. kl 14 og så middag m vann til kl 16.-16.30 ca og grøt m mme kl 19.00

vår likte heller ikke frukt mos så startet m en ts i grøten og økte.

prøv å gi grøt på morgenen eller vent i det minste 3 timer etter første pupp om morgenen. kl 10 er hun ant ikke nok sulten og int i mat til å spise noe særlig.. er ikke noe ekspert men det har fungert her.

Skrevet

hun får og mme på sengekanten(drikker bare noen munnfuller men) og en liten sup i løpet av natten. kommer til å fortsette med den lille på natten litt til selv om hun snart er 8 mnd

Skrevet

Får pupp når hun måtte ønske igjennom døgnet.

Men ser som regel slik ut.

kl 08: mm på senga

kl 10: grøt av 1-1,5 dl vann

kl 14-15 middag, ett helt middagsglass fra 6 mnd

kl 18: grøt av 1-1,5 dl vann

Får som regel mm imellom måltidene og vann TIL måltidene.

Har ei stor jente som er glad i mat:-) Hun er 7 mnd og 1 uke.

Skrevet

Her gir vi bare grøt i tillegg til morsmelk ennå. Dagen er ca sånn:(Han er 6,5 mnd)

8-9 våkner: morsmelk i senga

ca10: grøt. 1 porsjon.

Ca 11-12: Morsmelk, og sove etterpå. Sover alt fra 1/2 - 2 timer. Får morsmelk når han våkner.

Ca 15 Morsmelk og sove igjen. Sover ca 1/2 time. Morsmelk når han våkner.

Ca 17:30: Morsmelk og sove 1/2 time igjen.

Ca 19: Grøt og morsmelk.

Ca 20:30 : Morsmelk og natta.

Ammer han når jeg legger meg også, og da sover han til neste morgen.

Må også legge til at ikke alle måltidene med morsmelk er fulle, er ikke alltid han spiser så mye, men jeg tilbyr ofte.

Så i forhold til min syns jeg ikke du tlbyr mata for ofte. Har du prøvd annen type grøt? Her spiste han først når vi begynte med havregrøt med aprikos og banan fra Nestle. (6mnds grøt).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...