Sjokoholikern Skrevet 23. november 2007 #1 Skrevet 23. november 2007 Hun jobber 50 % ved siden av studiene, men hun kan ikke klare seg kun på det som fødselspenger med huslån og alt. Hun mottar også studielån og stipend nå, men vil det bli noe "kompensasjon" for dette under fødselspermisjonen hennes? Og hvordan blir det etter permisjonen, får hun noe støtte i tillegg til vanlig studielån, siden hun skal fortsette å studere etter permisjonen? Hun vil jo ha tid med barnet sitt etter skolen, vil ikke gå skole fra 8-16 og jobbe etter skolen hver dag... Hun bor med barnefaren og han har full jobb. Håper mange vil svare! =)
Plutselig_gravid Skrevet 23. november 2007 #2 Skrevet 23. november 2007 Da jeg hadde et års permisjon fra studiene mottok jeg både lån og stipend fra lånekassen. Ja, og så ble lånet omgjort til stipend.
så var vi 4 Skrevet 23. november 2007 #3 Skrevet 23. november 2007 Jeg fikk fødselsstipend fra lånekassen og permisjonspenger fra jobben min.
LegallyBlond Skrevet 23. november 2007 #4 Skrevet 23. november 2007 Hun får fødselspenger fra nav etter vanlige regler og fødselsstipend fra lånekassen (samme sum som lån+stipend vanligvis utgjør) i 10 mnd, kan også få utbetaling om sommeren. Etter permisjonen får hun vanlig lån og stipend, men kan få noe som heter forsørgerstipend på ca 1000 kr mnd om barnefaren (så lenge hun bor med ham) tjener under 22 eller 23 000 kr brutto i mnd. Er han i full jobb er det vel kanskje lite sannsynlig at hun får det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå