Mersa og gutta <3 Skrevet 23. november 2007 #1 Skrevet 23. november 2007 Noen som vet det? Jeg er 1.55 og hørte aldri noe om dette på forhånd, og da jeg ble satt i gang var det heller ingen som nevnte noe om det...Endte med keisersnitt, og i ettertid har jeg hørt at grensen for å føde normalt er 1.55....
ツツPhunk har 2 herligeツツ Skrevet 23. november 2007 #2 Skrevet 23. november 2007 Har ei venninne som er 1.50 som fødte normalt.
Mersa og gutta <3 Skrevet 23. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 23. november 2007 Oki, vet du om det var snakk om keisersnitt på forhånd pga høyden? Håper jeg kan føde normalt neste gang! :-)
Gjest Skrevet 23. november 2007 #4 Skrevet 23. november 2007 Nei det er ingen høydegrense. Hvis man er veldig liten kan det nok hende man blir tatt røntgen av for å sjekke åpninga til bekkenet. Det er fordi det kun er bekkenstørrelsen som er viktig, ikke høyden.
Plutselig_gravid Skrevet 23. november 2007 #5 Skrevet 23. november 2007 Tror ikke det er noen spesiell grense. Venninnen min er ca 150 og hun fødte normalt, men det endte hastekeisersnitt. Men, tror ikke det hadde noe med høyden hennes å gjøre.
Mrs. Bouquet Skrevet 23. november 2007 #6 Skrevet 23. november 2007 Det stemmer som Sweet amber sier, det blir vurdert i hvert enkelt tilfelle. Er man veldig liten blir det vel først tatt UL for å estimere størrelsen på fosteret og deretter røntgen av bekkenet. Små kvinner føder ofte mindre barn enn større kvinner. Legen sa til meg at normalt sett så passer babyen til det bekkenet man er utstyrt med.
Mersa og gutta <3 Skrevet 23. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 23. november 2007 Takk for svar :-) Så bra, da kan jeg slappe av det når jeg blir gravid igjen :-)
Edelweis Skrevet 23. november 2007 #8 Skrevet 23. november 2007 ofte kan str på bekkenet være liten ut ifra høyden på en person om du skjønner. små personer har små bekken, men det er selvfølgelig mange unntak, derfor sjekker de litt kstra på de som er kort!
Hønemor&guttaboys Skrevet 23. november 2007 #9 Skrevet 23. november 2007 Har hørt at de sjekker bekkenet dersom du er under en bestemt høyde, i tillegg til hvis man har små føtter, husker ikke str. Det er visst en viss sjanse for at bekkenet er mindre da. Mamma er 1,52 og brukte str 34 i sko da hun gifta seg (litt større føtter nå, kommer vel med alderen..), men har ikke hatt noen problematiske fødsler med oss 4 da. Så det behøver ikke ha noe å si! -Hun var forresten også 39 kg da hun gifta seg med pappa, 23 år gammel. Tihi
Gjest Skrevet 24. november 2007 #10 Skrevet 24. november 2007 Aldri hørt om. Jeg fødte så normalt jeg kunne. MEN har hørt at om bekkenet er smalt kan det oppstå problemer.
Gjest Skrevet 24. november 2007 #11 Skrevet 24. november 2007 Jeg er høyere enn 1,55 og hadde for smalt bekken til nr 1 som var 3770 gram. Med nr to ble jeg satt igang noen uker før terminen for at jeg skulle greie å føde normalt. Funka fint det Men tingen her var smalt bekken da
Gjest Skrevet 24. november 2007 #12 Skrevet 24. november 2007 jaha? Hva med de asiatiske landene, da? Der er jo "normalen" en smule lavere enn som så?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå