Gerd-Johan Skrevet 23. november 2007 #1 Skrevet 23. november 2007 Burde flere her inne joine. På grunn av deres sneversyn angående utroskap. Er det virkelig helt usannsynlig for dere at en person kan gjøre en feil? Man drikker seg ikke akkurat til vett. Er ikke det man har alkohol til. "Kaste ham på dør selv om 20 år har vært rosenrøde"....En feil,20 år i dass? Ja hatten av for de gode livsverdier!!! *riste på hodet*
Gjest -<<- Skrevet 23. november 2007 #2 Skrevet 23. november 2007 Høh, Ottar hadde ikke kastet på dør men kastrert. Du er snodig dersom du mener enhver skal akseptere utroskap fordi det evt skjedde i fylla.
Ikkelektuell Skrevet 23. november 2007 #3 Skrevet 23. november 2007 Helt riktig; alternativet til å tilgi utroskap er å slutte seg til en gjeng jamrende rødstrømper. Og bananer er som kjent blå og runde.
Gerd-Johan Skrevet 23. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 23. november 2007 Jeg sier ikke det. Men det må være mulig å se an situasjonen? Ikke bare ha den regelen: Er man utro er det ut samme faen hva. Ingen som er enige? Alle dere som mener dette, står dere for det? Ville dere gjennomført det?
Gjest -<<- Skrevet 23. november 2007 #5 Skrevet 23. november 2007 Klart man kan se an situasjonen, men det er jo opp til hver enkelt å vurdere. Jeg følger deg ikke helt på at det er ottarsk å si at man aldri ville akseptert at ens partner lå rundt - det blir gjerne en respekt/tillit-greie.
Gjest Skrevet 23. november 2007 #6 Skrevet 23. november 2007 Det er dessuten svært forenklende å si at enhver "utroskap" er en feil begått i fylla, eller at det alltid er noe å angre på.
Ikkelektuell Skrevet 23. november 2007 #7 Skrevet 23. november 2007 Umulig å si. Etter min oppfatning har all adferd en slags begrunnelse, også den som går på bekostning av forholdet man er i. Jeg ville vurdert situasjonen deretter.
Gerd-Johan Skrevet 23. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 23. november 2007 Ja riktig, sug lut. Det var jo akkurat det jeg sa!.. Jeg henviste til tråden der samboer hadde vært utro i fylla jeg. Og hva dere her inne svarte på den tråden. Er såppass oppegående at jeg forstår at ikke all utroskap foregår i fylla. Har litt mer iq enn gullfisken i bollen her på bordet..
Ikkelektuell Skrevet 23. november 2007 #9 Skrevet 23. november 2007 Jeg har forresten aldri kommet med påstanden du snakker om, så jeg burde vel strengt tatt ikke svart på det du spurte om.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2007 #10 Skrevet 23. november 2007 Jeg er nok enig med lille månen. Det er lett å si at man ville kastet ut gubben uansett før man er i situasjonen. Da er det kanskje ikke så lett. Jeg mener at det er forskjell på om han driter seg ut en gang, eller om det er noe som varer over tid... Tror kanskje jeg ville tilgitt hvis han hadde dummet seg ut en gang, men tror ikke jeg ville det hvis det var mer et "forhold" med en annen en. Uansett ville jeg prøvd hardt, og ikke gitt opp med en gang......
Twintipp og himmelblå Skrevet 23. november 2007 #11 Skrevet 23. november 2007 Ja, har gjort det selv. Pakket en spar pose med tingene mine og ruslet slukøret til venninnen min.. Tipper han satt på verandaen og ventet på at jeg skulle komme tilbake, men den gang ei... Hvorfor?? Tviler på at det var meg han hadde i tankene da han la seg ned med denne andre.. Men, såklart det finnes nyanser av dette. Men, det er naivt og blåøyd og være skråsikker på at dette ikke skjer igjen og.. Stakkar typen min, hadde ramlet på flatfylla og skjønte ingenting før han sprutet på dette ukjente kvinnemenneske rett over brunøyet :-p Har du vært kapabel til å gjøre en ting engang,er du ihvertfall troende til å gjøre det igjen.. _det_ er en vesentlig forskjell! Og btw, er ikke noe kvinnsaksbekjemper av den grunn, mener det samme om det er omvendt.. Det var bare det at det handlet ikke dette denne gangen:-p
Anonym bruker Skrevet 23. november 2007 #12 Skrevet 23. november 2007 Tipper han satt på verandaen og ventet på at jeg skulle komme tilbake, men den gang ei... Hvorfor?? Skjønner ikke hva du mener jeg, twintipp.
Twintipp og himmelblå Skrevet 23. november 2007 #13 Skrevet 23. november 2007 Han satt seg på verandaen, og skulle sitte der til jeg hadde roet meg ned iflg han selv.. Så vidt jeg vet sitter han der enda og venter:-p
Gjest Skrevet 23. november 2007 #14 Skrevet 23. november 2007 Så fint at du gidder og sitere innlegget mitt da HI. Poenget er jo at de 20 årene ikke har vært rosenrøde allikevel da. Den ene har jo vært i forholdet på falske premisser. Så da blir jo automatisk allt det andre i forholdet farget av dette. Flott at du syns det er greit å gjøre slike "feil". Jeg ser ikke hvordan det er mulig å pule noen andre og kalle det en "feil".
Gjest Skrevet 23. november 2007 #15 Skrevet 23. november 2007 Det er foresten tåpelig å si at et sidesprang som skjer i dritfylla ikke er så ille som et annet. Viss mann har så liten selvkontroll at man kan risikere å fyke på noen andre, så burde man vel holdt seg unna alkoholen i utgangspunktet. Og såååå jævlig full kan man jo heller ikke ha vært, ihvertfall om det er snakk om en mann. Min erfaring med menn som har fått for mye å drikke er ihvertfall ikke så jævlig god yteevne.
Gjest sug lut satan i toern Skrevet 23. november 2007 #16 Skrevet 23. november 2007 Jeg vil da definitivt unne dem å sidespringe i edru tilstand og uten anger, ellers er jo poenget borte.
Gerd-Johan Skrevet 24. november 2007 Forfatter #17 Skrevet 24. november 2007 Dæven. Hadde bare alle vært like smarte, og hatt like mye innsikt, kunnskap og livserfaring som deg, malinarompompei, så tror jeg verden hadde vært et underbart sted! Det er helt klart at du ikke skjønner poenget mitt i det hele tatt. Her handler det om at ingen er feilfrie, og det er ikke snakk om falske premisser i det hele tatt. Vi er bare mennsker alle sammen, og det hender titt og ofte at vi gjør feil og bedømmer feil. Du kan ikke slå alle utro menn under en kam. Noen angrer seg faktisk på det de har gjort, og nei, ikke alle menn tåler alkohol like godt. Hvor i alle dager har du det ifra? Min mann tåler mindre enn meg. Å be folk holde seg unna alkohol på grunnlag av at man KAN kunne komme til å gjøre en feil, blir litt for dumt. Ingen får vett av alkohol. Og begrepet "fylleangst" har du vel sikkert også hørt om. Sneversynt kaller jeg det, når det overhodet ikke finnes vilje til å sette seg inn i andres situasjon, og man mangler evnen til å tilgi. Her snakker vi ikke om noen som går ut for å være utro med vitende vilje. Men for all del. Du får bare kaste din mann på dør du. Det er nesten så man håper at sånne som tenker slik, kommer i situasjonen hvor DE gjør feilen, og ønsker tilgivelse.
Gjest Skrevet 24. november 2007 #18 Skrevet 24. november 2007 Jeg slår ikke alle utro menn under en kam, spørmålet var vel "hva ville du gjort". Om mannen hadde gjort en "feil" som du kaller det. Og han hadde fortalt meg dette rett etterpå. Vs. Han hadde gjort samme "feilen", og ventet tre år med å fortelle det. Da syns jeg alternativ nr. to et ti ganger værre. Da er det snakk om å ha løyet for den man er sammen med og liksom skal elske i TRE ÅR! Det er respektløst det. Tillit er alfa omega i et forhold- eller ihvertfall i mine forhold. Og blir den brutt er det ikke mer å hente.
Gerd-Johan Skrevet 24. november 2007 Forfatter #19 Skrevet 24. november 2007 Jo men kjære deg.. Hvorfor tror du han løy? Han var redd for å miste henne!
Eat sardines and die Skrevet 24. november 2007 #20 Skrevet 24. november 2007 Kanskje medlemsskap i OTTAR er det neste for meg da? Her er det hodet og rævva ut døra hvis han er utro. Og det er rett og slett fordi jeg har gitt ham beskjed om at jeg ikke tolerer utroskap. Sånn er det bare! Hvis han ikke kan leve sammen med meg på de premissene, er han ikke verd tiden min. Og på noen så høres det ut som..................vips så hadde det skjedd. Men det tar nå som regel litt tid i forkant av det aktuelle samleiet da. Som regel flørtes det en god del i forkant, det klines vel vil jeg tro, man blir enig om at man går hjem til en av partene( eller går et sted hvor man kan være alene). Og at man er like full hele tiden og aldri tenker en tanke på den man har sagt man vil dele livet med i løpet av den tiden, finner jeg lite sannsynlig. Dermed blir det et bevisst svik på et nivå jeg aldri kommer til å akseptere.
Gjest Skrevet 24. november 2007 #21 Skrevet 24. november 2007 Så redd kan han ikke ha vært... når han presterte å pøke på noen andre...
Gjest Skrevet 24. november 2007 #22 Skrevet 24. november 2007 Jeg er veldig med på det du sier sardines.
Eat sardines and die Skrevet 24. november 2007 #23 Skrevet 24. november 2007 Det må være fordi jeg alltid har rett....................hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå