Gå til innhold

Burde jeg fortelle det av praktiske hensyn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jo nettopp funnet ut at jeg er gravid, vet ikke hvor langt på vei, men skal til legen på onsdag. Mistenker enten 4, 5 el 6 uker.

Saken er den at jeg har bestilt meg en ukestur til Svalbard i mars.

Der skal jeg besøke en venninna mi som jeg bodde sammen med når vi var lærlinger. Dette har vi planlagt lenge, og jeg er så redd for å skuffe henne!

Får jeg ta fly så langt ute i svangerskapet?

Får jeg kjøre scooter så langt ute i svangerskapet?

Vi hadde planlagt en scootertur til Pyramiden. Og det er 14 mil èn vei.

Bør jeg fortelle henne det nå, og forberede henne på det?

Vi skal jo ikke fortelle familie det før i romjula.

Jeg skal også på Iron Maiden-konsert med samme venninna 22.juli (tenkte jeg), og vi har kjøpt billetter. Spurte henne vagt i dag om vi kunne selge de, og få i oss billetter på tribunene istedet, men uansett er det jo i slutten av svangerskapet da.

Vet ikke hva jeg skal gjøre!! Noen råd??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ventet til i uke 12 og så sagt det som sant var at jeg ventet barn og ønsket å diskutere planene.

Skrevet

uke 12 er sikkert uti januar en gang, og da er det jo bare 2 mnd til jeg skal dit.. :S

Skrevet

Jeg ville i hvert fall ventet til jeg hadde sagt det til nærmeste familie. Det er vanlig å vente med å si det, og når man er gravid, så må man bare regne med at noen planer må gjøres om. Og to mnd er jo ganske lenge :-) Dere kan sikkert få det kjempehyggelig selv om dere ikke gjør alt dere hadde planlagt.

Skrevet

I mars er du sikkert bare 5 mnd på vei så det er ikke noe i veien for å ta fly og en scootertur et ok så lenge du syns det og er forsiktig.

Skrevet

fly kan du nåkk ta... men råder dæ til å holde dæ unna skutertura !!

har vært noen skrækkopplevelser med det under graviditeten ... æ skal ha barn i bynnelsen av april, og æ holder mæ langt unna skuter til ongen e ute og vel så det :)

Skrevet

jeg ville ventet - du kan jo fly uten problemer til uke 30 (egentelig helt til fødsel men det er ikke så heldig i førhold til ev fødsel i fly;) hvis du er i form så er skotertur ikke noe hinder. Du kan jo ta ei pause innimellom og se det an.

Min veninne sto på telemark i uke 34, hu var med andre ord i toppform og var ikke redd for at vare aktiv. Jeg derimot har bekkenproblemer og kan ikke bevege meg lange strekninger... Du jo dra til veninnnen din og så justere planene så de passer en gravid kvinne. kansje en tur på spa!?!?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...