Meg og gutten min Skrevet 23. november 2007 #1 Skrevet 23. november 2007 var på Nav for en tid tilbake og hørte etter hvilken utbetaling de har når man er i permisjon. fikk som svar at de tok de 6 beste månedene av de 10 siste. når jeg snakket med jobben min (kommunalt) får jeg beskjed om at jeg får kun utbetalt for 50% av kommunen fordi det er den stillingen jeg har når jeg går ut i permisjon. har nå gått ett år i 100% vikariat og slutter i den en måned før permen begynner. får jeg da de resterende 50% utbetalt av nav da eller? jeg syntes jo jeg fortjener en utbetaling på 100 % når jeg har gått i det---
2prinsemamma Skrevet 23. november 2007 #2 Skrevet 23. november 2007 Trur faktisk du bør satse på å bli sykemeldt før vikariatet går ut...da vil du få 50% fra jobben din og resten fra nav. (80 eller 100% alt etter hvor lang permisjon du tar!
Meg og gutten min Skrevet 23. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 23. november 2007 jeg er 50%sykemeldt nå, og skal helt sikkert fortsette å være det.så jeg vil få 50% fra nav og resten fra jobb når jeg går ut i mammapermisjon?? jeg tar 80%. hvorfor må man være sykemeldt da?
Anonym bruker Skrevet 23. november 2007 #4 Skrevet 23. november 2007 Jeg fikk samme beskjed av sjefen min. Jeg har egentlig 95% stilling, men har nå 100% pga ekstra ansvar. Jeg snakket med ham om å overføre dette ansvaret til noen andre, om det var det lureste/letteste å gjøre dette ved nyttår. Da sa han at det ville være til ulempe for meg selv, for det var den stillingsprosenten jeg hadde siste måneden som la grunnlaget for permisjonspengene :-) Snill sjef, da, som tipset meg :-) Jeg vil tro at hvis du er sykemeldt, så vil du få resten fra Nav, ja. Snakk med Nav nå på forhånd, så slipper du å kave med dette senere.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2007 #5 Skrevet 23. november 2007 Jeg tror også du burde sykmelde deg en måned før. For ellers har du kun 50% stilling når du går ut i permisjon og da er det vel det du får penger fra, Jeg tror du burde snakke med nav igjen og fortelle dem at du går ned i stilling måneden før du går i permisjon og spørre hvilken betydning det har.
Meg og gutten min Skrevet 24. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 24. november 2007 men hvorfor i alle dager sier nav at jeg vil få penger for de beste 6 månedene fra de 10 siste???? skjønner ingenting jeg!burde jeg sykemelde meg 100%???
Anonym bruker Skrevet 24. november 2007 #7 Skrevet 24. november 2007 har ingenting å si om du er sykemeldt ellr ikke.. er man sykemelødt 50 % mister man ikke 50% av inntekta si.. Har du 100% stilling og nav betaler 50% pga sykemelding , så har man enda en 100 % jobb ..
Anonym bruker Skrevet 24. november 2007 #8 Skrevet 24. november 2007 tull.. jeg har 100 % og da betyr det ikke at jeg får null penger i permisjonspenger:)
2prinsemamma Skrevet 24. november 2007 #9 Skrevet 24. november 2007 Du skrev at kontrakten på 100% stilling gikk ut 1 mnd før du sku ut i permisjon. det vil jo si at du kun jobber 50% i en hel mnd.. det vil jo trekke kraftig ned når de skal regne ut grunnlaget for de siste mnd... Tenker nå jeg...men hør med nav du!
Meg og gutten min Skrevet 24. november 2007 Forfatter #10 Skrevet 24. november 2007 ja den går ut 1 måned før jeg skal ut i permisjon. men hvorfor vil det trekke kraftig ned når de sier de regner de 6 beste månedene av de 10 siste????
2prinsemamma Skrevet 24. november 2007 #11 Skrevet 24. november 2007 muli jeg tar feil altså! Det er ikke alle plasser de regner slik som du sier heller... ville ringt nav og forsikret meg jeg... Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 24. november 2007 #12 Skrevet 24. november 2007 I kommunen regner de visstnok gjennomsnittet av de 6 beste månedene fra de siste 10.. Ellers hos privateide bedrifter kan de fort regne den siste månedens lønn som grunnlag. Det er det jeg fikk vite når jeg sist sjekket opp dette. Selv jobber jeg ikke for kommunen, og har akkurat samme dilemmaet som deg. Jeg derimot må sykemelde meg før tiden (før vikariatet går ut og stillingsprosenten synker) for ikke å tape halve lønningen min i permisjonspenger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå